آغاز فاز دوم طرح هوشمند محدودیت‌ها از ۲۸ آذرماه

کرمان تاریخ انتشار: 00/09/28 بدون نظر   617 بازدید

اندازه فونت    
آغاز فاز دوم طرح هوشمند محدودیت‌ها از ۲۸ آذرماه

دکتر رحمان جلالی ۲۷ آذر ماه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ استان و شهرستان قرمز و نارنجی در سطح کشور وجود ندارد، گفت: سویه اومیکرون ۸۰ کشور در جهان را درگیر کرده است و خواه ناخواه ایران هم درگیر این سویه خواهد شد.
وی بیان داشت: با همت مردم و ستادهای شهرستانی و استانی مقابله با کرونا، وضعیت بیماری در استان کرمان به حالت زرد (۸ شهرستان) و آبی (۱۵ شهرستان) درآمده است، اما برای مناطق زرد بسیار حائز اهمیت است که مراقبت‌ها با جدیت قبل دنبال شوند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: برای مقابله با بیماری کرونا ویروس، سه رکن واکسیناسیون، طرح هوشمند محدودیت‌ها‌ و غربالگری باید به صورت همزمان پیش رود.
جلالی از آغاز فاز دوم طرح هوشمند محدودیت‌ها مربوط به تردد‌های درون شهری از فردا ۲۸ آذرماه خبر داد و گفت: برای برپایی موکب‌های ایام فاطمیه نیز تاکید کرده‌ایم که تنها کارکرد صوتی را دارند و ارائه بسته‌های غذایی، فرهنگی و بهداشتی ممنوع است.
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویی به اختیار دانشگاه‌ها گذاشته شده است، فقط آموزش پزشکی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
** تزریق ۹۰ هزار دوز سوم واکسن در استان
براساس این گزارش، دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه، مجموع بیماران کرونایی بستری در استان را ۳۹۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۵۶ نفر بیمار قطعی هستند.
وی همچنین از کاهش روند فوتی‌ها در کشور و استان نام برد و بیان کرد: در مجموع می‌توان گفت نسبت به هفته ماقبل ۱۵ درصد موارد بستری‌های کرونایی استان کمتر شده است.
رشیدی‌نژاد تصریح کرد: بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن در کل استان تزریق شده که ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار دوز نوبت اول و یک میلیون و ۷۹۰ هزار دوز نوبت دوم تزریق شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: براساس جمعیت هدف در سطح استان کرمان، ۸۱.۵ درصد نوبت اول و ۶۹ درصد نوبت دوم واکسن کووید-۱۹ را دریافت کردند.
وی همچنین از تزریق ۹۰ هزار دوز سوم واکسن در استان خبر داد و گفت: به دلیل احتمال شیوع ویروس جهش یافته اومیکرون، تزریق دوز سوم واکسن مورد تاکید است لذا سن افراد و فاصله زمانی از تزریق نوبت دوم تقلیل پیدا کرده است.
رشیدی‌نژاد اظهار داشت: هر اندازه فاصله تزریق از نوبت دوم طولانی‌تر شود، سطح آنتی‌بادی بدن پایین‌تر می‌آید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: سن بیماران مبتلا پایین‌تر آمده است و از سویی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس تاکید داریم که وضعیت فیزیکی و مراقبت‌های بهداشتی در سطح بالا اجرا گردند.
**عادی انگاری در پی تغییر و کاهش رنگ کرونایی شهرستانها
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در این جلسه رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از تشکیل و ورود تیم‌های واکنش سریع در سه شهرستان زرند، بافت و سیرجان نام برد و گفت: در شهرستان بافت دو مدرسه تعطیل شد.
وی افزود: در شهرستان زرند نیز ورود به کارخانجات برای رعایت پروتکل‌ها را دنبال کرده و بازدیدهای مکرر نیز در همین راستا انجام شد.
فلاح گفت: مسئله مهم در عادی‌انگاری است که با تغییر و کاهش رنگ ایجاد می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بیان کرد: در این شهرستان‌ها شاهد دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و تجمعات زیاد بودیم که تذکرات لازم برای این مسئله داده شد.
براساس این گزارش، دکتر محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان نیز در ستاد استانی مقابله با کرونا از طرح شناسایی افراد فاقد بیمه درمانی خبر داد و گفت: ۶۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند و تخمین زده می‌شود ۱۰ درصد جمعیت استان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای باشند.
وی بیان کرد: این مسئله در حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی بیشتر دیده می‌شود، ذیل طرح شهید سلیمانی در شناسایی هرچه بهتر این افراد فاقد بیمه کمک بگیریم.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه