عسل رابر، رتبه نخست کشور را از لحاظ کمیت و کیفیت به خود اختصاص داده است

کرمان تاریخ انتشار: 98/06/07 بدون نظر   1001 بازدید

اندازه فونت    
عسل رابر، رتبه نخست کشور را از لحاظ کمیت و کیفیت به خود اختصاص داده است

ایسنا منطقه کویر، “امیرحیدری” در نشست بررسی مسائل و مشکلات رابر و هنزاء با حضور استاندار کرمان گفت: برای تامین آب آشامیدنی این شهر تصفیه خانه‌ای نصب شده که باید در اجرای این پروژه تسریع داده شود زیرا این پروژه برای آب این شهرستان بسیار حیاتی است.

وی با اشاره به عدم وجود پست برق در شهرستان رابر، و در ادامه بر لزوم اتصال گاز بخش هنزا و روستاهای رابر قبل از شروع فصل سرما تاکید کرد و افزود: رابر طی سال‌های گذشته مورد بی مهری ویژه‌ای قرار گرفته و از شاخص‌های توسعه عقب مانده است و رشد جمعیت ۶ دهم درصد (کمتر از میانگین استان کرمان) بیانگر این مدعا است.

فرماندار رابر بیان کرد: ۶۳ درصد اشتغال شهرستان رابر در حوزه کشاورزی و دامپروری نشان دهنده فقدان توسعه اقتصادی در این منطقه است و چهار هزار نفر از مجموع ۱۱ هزار نفر جمعیت شهر رابر تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: احداث واحدهای بوم گردی، گردشگری و توسعه آموزش‌ها، باعث تحول در این شهرستان می‌شود گفتنی است که۴۰ واحد بوم‌گردی سال گذشته در روستاهای رابر احداث شد و برخی از این واحدها در حال احداث است و چندین طرح گردشگری در مرکز شهر رابر بزودی افتتاح می‌شود.

امیرحیدری به آسیب‌زدن آفت کرم خراط به گردوها اشاره کرد و در ادامه با بیان این مطلب که از نظر کمی و کیفی در حوزه دامپروری، کشاورزی و فراورده‌های دامی جزو رتبه‌های برتر استان کرمان هستیم، تصریح کرد: عسل رابر رتبه نخست کشور را از نظر کمی و کیفی به خود اختصاص داده است.

فرماندار رابر سطح زیر کشت گیاهان دارویی در را بر در یکسال گذشته را ۲ برابر دانست و گفت: ۲ موسسه اقتصادی استان کرمان از جمله جهاد نصر و شرکت گهرزمین مجتمع فراوری گیاهان دارویی را کلنگ زنی کردند که با بهره برداری از این طرح ها رابر می تواند به قطب گیاهان دارویی تبدیل شود.

امیرحیدری افزود: همچنین برای توسعه کمی تولید عسل و تکمیل حلقه زنجیره به این محصول با کمک سرمایه گذاران اولین کارخانه فراوری و بسته بندی در رابر بهره برداری می‌شود که سالانه ۱۰۰ تن عسل را بسته بندی می‌کند که تحولی در حوزه تولید این محصول است.

وی عنوان کرد: چهار هزار و ۷۰۰ متر کانال بتنی را در باغات کشاورزی شهرستان رابر احداث و ۱۲ هزار متر لوله‌گذاری برای آبیاری کم فشار در شهرستان انجام شده است؛ همچنین لایروبی ۱۴ قنات انجام شده و عملیات اجرایی احداث گاوداری هزار راسی و کارخانه شیر بزودی در شهرستان رابر آغاز می شود.

برچسب ها: ,
مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه