روزانه ۲۱ هزار نفر از مردم استان از دفترچه بیمه استفاده می‌کنند

سلامت تاریخ انتشار: 98/02/07 بدون نظر   1640 بازدید

اندازه فونت    
روزانه ۲۱ هزار نفر از مردم استان از دفترچه بیمه استفاده می‌کنند

ایسنا؛ دکتر”محمد جعفری” اظهار کرد: شعار امسال هفته سلامت “خدمات بهداشتی اولیه راهی برای پوشش همگانی خدمات سلامت” اعلام شده است.

وی افزود: این نامگذاری در پی این است که چتر پوشش خدمات سلامت را در حوزه های مختلف در قالب چهار کارکرد تولیت، تامین منابع، تامین مالی و ارائه خدمات پزشکی را به گونه ای انجام بدهد که موجب کارآیی نظام سلامت، پاسخ دهی مناسب و عادلانه تر شدن خدمات بهداشت و درمان بشود.

جعفری تصریح کرد: عدالت در سلامت به سطح دسترسی (فیزیکی، مالی و فرهنگی) به خدمات سلامت برمی گردد و همه باید تلاش کنیم این سه سطح دسترسی صورت بگیرد تا فکر کنیم چتر خدمات سلامت بر همه آحاد مردم باز است.

وی بیان کرد: در حوزه بیمه به جهت اینکه یکی از چهار کارکرد نظام سلامت تامین مالی است، به این دلیل نقش بیمه در درمان مردم بسیار پررنگ و کلیدی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: در سطح استان کرمان می توانیم ادعا کنیم فردی فاقد پوشش بیمه ای وجود ندارد و آحاد مردم استان در پوشش صندوق های بیمه ای مختلف حداقل از یک نوع دفترچه بیمه بهره مند هستند.

وی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان با بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش در استان کرمان، روزانه شاهد استفاده ۲۱ هزار نفر از مردم استان از دفترچه بیمه است.

جعفری ادامه داد: روزانه بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعهد مالی بیمه سلامت در خرید خدمات برای بیماران استان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در سال ۹۸ قصد داریم با ۷۶ برنامه در قالب ۹ هدف استراتژیک، دکترین سازمانی را به گونه ای در جامعه پیاده کنیم که شاهد ارتقاء شاخص های سلامت محوری، حفاظت مالی و دسترسی عادلانه باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: در راستای برنامه ششم توسعه و در قالب تفاهمنامه با کمیته امداد کشور به منظور یکسان سازی ارائه خدمات پزشکی به مردم، مددجویان کمیته امداد از ابتدای امسال به جمعیت بیمه شده سازمان بیمه سلامت افزوده شدند و خدمات بیمه ای و درمانی را در قالب نظام ارجاع و به شکل نسخه نویسی الکترونیک و با دسترسی ساده در شهرهای مختلف استان کرمان طبق ضوابط سازمان بیمه سلامت دریافت می کنند که از ابتدای فروردین امسال ۳۵ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان به بیمه شدگان ما اضافه شدند.

وی افزود: یکی از برنامه های سال ۹۸ اصلاح الگوهای رفتاری و سبک زندگی و ارتقاء سطح سواد سلامت مردم است.

جعفری اظهار کرد: به نظر می رسد همچنان بزرگ ترین چالش مردم، عدم آگاهی در استفاده صحیح از خدمات بهداشتی، درمانی و یا بیمه ای در هنگام مواجهه با بیماری است. گرچه این ضعف دانش عمومی دو وجهی است که یک وجه از سوی تولیت نظام سلامت و یک وجه از سوی مردم است.

وی تصریح کرد: ارتقاء سطح دانش عمومی مردم در حوزه سلامت دغدغه بزرگی برای ماست.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه