به گزارش کرمان سلامت به نقل از برنا؛ دکتر محمدتقی امیری‌خراسانی در هفتمین جلسه ساماندهی امور جوانان استان کرمان که با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، برگزار شد، اظهار داشت: در دو سال گذشته استان کرمان رشد خوبی در حوزه جوانان براساس آمار وزارتخانه ورزش داشتیم.

وی با بیان اینکه جایگاه دومین استان برتر کشور در صدور اعتبارنامه سمن‌ها را کسب کردیم افزود: صد درصد اهداف سمن‌ها در استان محقق شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه مشارکت‌های جوانان در استان خوب است عنوان کرد: ۸۲ سمن فعال جوانان در استان کرمان داریم که تا انتهای سال کرمان به باشگاه صدتایی‌های سمن‌های جوانان می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ دوره آموزشی ازدواج در استان برگزار شده است گفت: در حوزه اشتغال با دو بانک تفاهمنامه داریم.

امیری‌خراسانی با اشاره به اینکه سمن‌ها نیز طرح‌های خوب احیای کشاورزی و صنایع‌دستی در استان داشتند که در حال اجرا است بیان کرد: ستاد ساماندهی جوانان استان کرمان از ابتدای سال تا کنون هفت جلسه برگزار کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه مشارکت‌های جوانان در استان خوب است عنوان کرد: ۸۲ سمن فعال جوانان در استان کرمان داریم که تا انتهای سال کرمان به باشگاه صدتایی‌های سمن‌های جوانان می‌پیوندد.

 

سه طرح ورزشی در رفسنجان به بهره برداری رسید

این طرح ها شامل سالن ورزشی ۹ دی، چمن ورزشگاه تختی و استخر جوان شهرک یادگار امام (ره) است که عملیات اجرایی برخی از آنها سال ۱۳۹۰آغاز شده بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در این آیین گفت: عملیات ساخت سالن ورزشی ۹ دی با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال و مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از سال ۱۳۹۰ آغاز و در حال حاضر به بهره برداری رسید.

محمدتقی امیری خراسانی بیان کرد: همچنین اجرای طرح چمن ورزشگاه تختی به مساحت ۸ هزار مترمربع با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد ریال از سال گذشته شروع شد.

وی افزود: همچنین استخر جوان در شهرک یادگار امام با مساحت ۷۷۰ متر مربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های ورزشی اجرا شده در رفسنجان بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

امیری خراسانی ورزش را به عنوان عنصری ارزشمند و پر اهمیت در زندگی امروزی دانست و گفت: ورزش می تواند ضامن شادابی و سلامتی جسم و روح باشد.

در ادامه جمعی از ورزش دوستان و علاقمندان به ورزشهای مختلف رفسنجان مشکلات حوزه ورزشی خود را با وزیر ورزش و جوانان در میان گذاشتند و وزیر نیز برای رفع این مشکلات قول مساعد داد.

وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه به استان کرمان، پیست دوچرخه سواری خاتم الانبیا (ص) و زورخانه بین المللی شهید ورزشکار مدافع حرم غلامرضا لنگری زاده را افتتاح کرد وی پس از حضور در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان، به منظور افتتاح طرح های عمرانی به شهرستان رفسنجان سفر کرد.

 

پیست دوچرخه سواری کرمان به بهره برداری رسید

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در این آیین گفت: این پیست با صرف ۸۲ میلیارد ریال اعتبار امروز افتتاح شد.

محمدتقی امیری خراسانی افزود: در سفر سال گذشته وزیر ورزش و جوانان دستور تزریق ۲ میلیارد تومان اعتبار جدید صادر و با تامین این اعتبار، این پیست تکمیل شد.

وی ادامه داد: پیست دوچرخه سواری خاتم الانبیا کرمان دارای ۱۲ هزار مترمربع فضای ورزشی روباز و پنج هزار مترمربع فضای سرپوشیده و مسقف است.

وی ادامه داد: همچنین ساختمان اداری این پیست با مساحت ۲ هزار مترمربع در مجاورت فضای ورزشی احداث شده است.

امیری خراسانی افزود: استان کرمان با افتتاح پیست دوچرخه سواری خاتم الانبیا می تواند میزبانی رقابت های آسیایی و جهانی دوچرخه سواری را بر عهده بگیرد.

عملیات اجرایی این پروژه در سال ۷۵ آغاز و در سفر ۲ سال قبل وزیر ورزش و جوانان به کرمان با تاکید بر تکمیل آن، به میزان ۲ میلیارد تومان به اعتبارات آن اضافه شد.

وزیر ورزش و جوانان، استاندار کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی نیز در آیین افتتاح پیست دوچرخه سواری خاتم الانبیا حضور داشتند.

 

زورخانه بین المللی کرمان افتتاح شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان درحاشیه این آیین در جمع خبرنگاران افزود: زورخانه بین المللی شهید مدافع حرم غلامرضا لنگری زاده با صرف یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث شده است.

محمدتقی امیری خراسانی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۶ در کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه زورخانه بین المللی کرمان ویژه مسابقات خاص و بین المللی است، اظهارداشت: ورزش استان کرمان در سال ۹۵ رتبه ۲۸ کشوری را داشته که این رتبه با ۸۰ درصد رشد به رتبه سیزدهم کشوری در سال ۹۶ رسیده است.

امیری خراسانی با تاکید بر اینکه استان کرمان بر اساس ظرفیت های خود باید جزو سه استان برتر کشور در حوزه ورزشی باشد، عنوان کرد: استان کرمان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، ۲۳ نماینده داشته است که در نوع خود بی نظیر است.

امیری خراسانی افزود: با تدبیر استاندار کرمان قرار است بودجه های ورزشی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان هدفمند شوند تا در حوزه حمایت از ورزش قهرمانی گام های بزرگ تری برداشته شود.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *