“برای توینک” رشته ایی برای همه

ورزشی تاریخ انتشار: 97/09/12 بدون نظر   1394 بازدید

اندازه فونت    
“برای توینک” رشته ایی برای همه

بیوگرافی

یاسمن مویدی هستم با بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت اجتماعی، فرهنگی، نیکوکاری،کارآفرینی، ورزش در ابعاد ملی و بین المللی.

شروع کارهایم را با یک سری فعالیت های اجتماعی آغاز کردم که هر جا بتوانم لبخندی بر لب انسانی شکوفا کنم فعال بودم. سال ها قبل من وارد کننده بسیاری از رشته های ورزشی به کشور بودم ولی افتخارم این است که رشته “برای تونیک” را ابداع کردم و توانمندی مبتکرین، ورزشکاران و کارشناسان ایرانی را به دنیا از این طریق معرفی می کنیم.

تایید توسط وزرات ورزش و جوانان

رشته ی “برای تونیک” رشته ایست که: بر مبنای کدگذاری حروف الفبای زبان های مختلف طراحی شده است و هر کسی با هر شرایط جسمانی در هر سنی به هر گرایش و هر سلیقه ای می تواند “برای تونیک” را اجرا کند. خوشحالی ما این هست که این رشته ایرانی امروزه در وزارت ورزش و جوانان تایید شده و مدت هاست که در زیر مجموعه فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی رسمیت پیدا کرده و ما با افتخار می خواهیم از دل روستاهای ایران، از مناطق محروم تر و دورافتاده تر ایران بتوانیم توانمندی خودمان را به دنیا نشان بدهیم.

 دارای کد آموزش از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

بخش مهارتی “برای تونیک” در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح است، رسمیت دارد و دارای کد ملی آموزش می باشد. یعنی امروزه هر کسی می تواند در یکی از آموزشگاه های “برای تونیک” برود و شغل “برای تونیک” را آموزش ببیند.

ثبت سازمان مردم نهاد در وزارت کشور

سازمان مردم نهاد رشته ورزشی “برای تونیک” در زمینه صلح و دوستی مجوزفعالیت از وزارت کشور دریافت کرده و ما برای تمام ملت ها از طریق ورزش و مهارت “برای تونیک” صلح و دوستی ملت ایران را انتقال می دهیم.

دیپلماسی ملت ایران

ما هماهنگ هستیم با اداره دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه و اعتقادمان این هست که “برای تونیک” می تواند دیپلماسی ملت ایران از طریق مهارت و ورزش به دنیا باشد.امیدوار هستیم تقاضایی که بر مبنای تشکیل تشکل جهانی “برای تونیک” در کشور ما هست مورد قبول وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد و ما بتوانیم همه ی علاقه مندان را در کشورخودمان آموزش هایی بدهیم که بتوانند به نحو احسن حرکات ورزشی را انجام دهند و دیگر نیازی نباشد برای مربیان ما که  به خارج از کشور بروند و بعضا رشته هایی را آموزش ببینند که سنخیتی با جامعه ما ندارند و خوشبختانه اگر این تشکل به وجود بیاید ارز کشور ما در شاخه ورزش در کشور ما باقی می ماند و شاید خیلی از تشکل های خارجی هم برای آموزش “برای تونیک” به کشور ما بیایند و ارز آوری برای ما داشته باشند و بتوانند رشته “برای تونیک” را در کشور ما آموزش ببینند.

استقبال فرانسویها

کشورهای زیادی در کل دنیا با تفاهمی که با جمهوری اسلامی ایران دارند، پذیرای رشته هایی هستند که عضویت در تشکل جهانی کار دارند و رشته “برای تونیک” هم در بسیاری از کشورهای دنیا شناخته شده هست.

از جمله کشور فرانسه که بسیاری از تشکل های آن از من اجازه گرفتند که رشته “برای تونیک” را در آن کشور  گسترش بدهند، به ویژه فدراسیون ورزش همگانی وعمومی فرانسه که گسترش دهنده ابتکار ایرانی “برای تونیک” در کشورهای متقاضی ست.

کارآفرینی

“برای تونیک” فقط رشته ورزشی نیست بلکه مهارتی است که شما می توانید در کل کشور با راه اندازی خانه های “برای تونیک” هم مهارتش را آموزش بدهید و هم کارآفرینی ایجاد شود و کلا مربیان و مدرسین این رشته بتوانند به یکدیگر انتقال تندرستی همراه با نشاط، کارآفرینی و خلاقیت را انتقال بدهند.

نقش آفرینی در آموزش زبان ، طراحی لباس و صنایع دستی

امروزه در بسیاری از دانشگاه ها به خصوص دانشکده های زبان و ادبیات، آموزش زبان های خارجی را با “برای تونیک” امکان پذیر می کنیم.

با “برای تونیک” کارآفرینی هایی را انجام می دهیم که طراحان لباس می توانند با ایده این رشته لباس طراحی کنند. ما با کارهای دستی بسیار زیبایی که در استان کرمان هست، صنایع دستی مرتبط با “برای تونیک” را با الهام از سنت های ایرانی عرضه می کنیم و خوشحالیم از اینکه این رشته کارآفرینی زیادی می تواند برای هر کسی که وارد دنیای “برای تونیک” شود ایجاد کند.

مقابله با آسیب های اجتماعی

ما در زندان های کشور فعال و با انجمن حمایت از خانواده های زندانیها همکاری می کنیم که از جمله می توانیم به ندامت گاههای البرز اشاره کنیم؛ چون این رشته با آسیب های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و با اعتیاد مبارزه می کند.علاوه براین تفاهم نامه هایی با دانشگاه های علوم پزشکی داریم که این رشته می تواند با کیله آسیب ها مبارزه کند.

مناسب برای افراد کم توان

این رشته می تواند برای افراد کم توان بسیار موفقیت آمیز کار کند به طوری که مثلا کسی که روی صندلی چرخ دار نشسته است شاید سایر ورزش ها و حرفه های دیگر را نتواند انجام دهد ولی با رشته “برای تونیک” می تواند به خوبی برای خودش کارآفرینی کند و درآمدزایی داشته باشد.

حمایت هیات ورزشهای روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمان

جا دارد تشکر کنیم از بزرگواران و مسولین استان کرمان به خاطر حمایت هایی که از رشته ایرانی “برای تونیک” می کنند. امسال سالی ست که ما با افتخار در حوزه کالای ایرانی، ابتکار ایرانی، خدمات ایرانی و روش های ایرانی فعالیت و به دنیا معرفی می کنیم. خوشبختانه جلساتی که در این استان کرمان با مسولین مرتبط داشتیم همگی قول حمایت دادند.

به خصوص از آقای نژاد فصیحی ریاست هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان قدردانی می کنیم که با حمایتهایشان توانستند این رشته را به عنوان یک رشته پایه برای همه ی مربیان استان معرفی کنند.

با کارگاه هایی که استان برگزار خواهد کرد همه ی مربیان در رشته های دیگر هم می توانند بیایند و نوآوری ها، گسترش و تنوع “برای تونیک” را آموزش ببینند.

استان کرمان پایگاه جنوبشرق کشور

امید داریم که “برای تونیک” به عنوان یک اصل پذیرای همه ی مردم، همه ی کسانی که می خواهند یک فعالیت جدیدی را شروع کنند و همه ی ورزشکاران باشد. برای اینکه ما به جهان ابتکار خودمان را معرفی کنیم این استان می تواند به عنوان پایگاه جنوب شرق شکل گیرد.

آمار در کشور

به طور رسمی ما الان بیش از ۳۵۰۰ مربی رسمی داریم. البته خیلی از فدراسیون ها در گذشته شاید دوره هایی برگزار کردند که ما آماری از آن ها نداریم.

مدرسین ما الان حدودا ۸۰ نفر هستند که در حال حاضر در حال برگزاری یک دوره مدرسی کشوری هستیم که تعدادشان به بالای۱۰۰نفر خواهد رسید.

در کل کشور تعداد داورهایمان نیز همین حدود می باشد.

۴دوره مسابقه کشوری برگزار شده که پنجمین دوره نیز به زودی برگزار خواهد شد.

امیدواریم از استان کرمان هم تیم داشته باشیم که حتما هم مقام می آورند اما از نظر ما هر کس که وارد “دنیای برای تونیک” شود موفق، برنده و قهرمان است، زیرا دارد یک رشته ایرانی را به دنیا معرفی می کند.

معنی برای تونیک

معنی کاملا اسم ایرانی است:   “برای، تو،نیک”

روشی برای تو نیک انسان، روشی برای تو نیک زن، تو نیک مرد.

اما در فرانسه با الهام از اسم آقای “لوئی برای” که یک فرانسوی بوده که حدودا ۲۰۰ سال قبل روش کدگذاری حروف الفبا را طراحی کرده است که الهام من از آن خط بوده ولی اسم، اسم کاملا ایرانی ست.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه