اولین پایگاه خبری سلامت استان کرمان

ایران بهشت معادن و کرمان بهشت پلاس معادن است

کرمان تاریخ انتشار: 02/03/24 بدون نظر   631 بازدید

اندازه فونت    
ایران بهشت معادن و کرمان بهشت پلاس معادن است


معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: ایران بهشت معادن و کرمان بهشت پلاس معادن است و توقع ما از شرکت‌ها این است که علاوه بر قطعه‌سازی، در حوزه دانش‌بنیان و آی‌تی هم ورود کنند.

کرمان سلامت: امیر حسن زاده در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات راه سازی و تجهیزات وابسته کرمان افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی باید بیشتر شود و رویدادهای معدنی داشته باشیم.


وی ضمن تأکید بر افزایش توان قطعه‌سازی بر ورود جوانان به موضوعات دانش‌بنیان مربوط به صنایع معدنی گفت: ما در کشور و کرمان توان این را داریم که مسائل بزرگ مربوط به معادن را با دانش حل کنیم؛ جوانان ما باید به حوزه دانش‌بنیان در همه ابعاد ورود کنند.


معاون اقتصادی استانداری کرمان اظهارداشت: بسیاری از مسائل صنایع معدنی با دانش داده‌ورزی و آی‌تی قابل‌حل است و وجود شرکت‌های بزرگ معدنی در استان کرمان زمینه فعالیت برای جوانان مستعد را فراهم کرده است.


حسن زاده ادامه‌داد: دغدغه اصلی ما معدن است اما متاسفانه در خصوص معدن و صنایع معدنی انصافا کار نکردیم.


به گفته او مهمترین آن در زمینه اکتشاف و صنایع پایین دستی بوده که مورد غفلت واقع شده است.


دکتر حسن زاده افزود: از سال ۹۵ شرکت مس رسما وارد اکتشاف شده است و در استان گل گهر و شرکت های آهنی هنوز وارد اکتشافات جدی نشده اند.


وی می‌گوید در کشور ما حدود ۱۰ میلیون متر حفاری کردیم در صورتی که در کشور معدنی این عدد سالانه باشد.


معاون اقتصادی استاندار کرمان اضافه کرد: ۸ میلیارد و۲۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی در استان داریم که مربوط به شمال استان است، در جنوب استان با وجود ذخایر بهتر کل اکتشاف انجام شده حدود ۳۳۰ میلیون تن است.


حسن زاده خاطرنشان‌کرد: از شرکت‌های معدنی گلایه دارم که چرا در حوزه اکتشاف نرفتند.


او با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط موجب توسعه می‌شوند، گفت: شرکت‌های بزرگ در حوزه قطعه‌سازی به کمک شرکت‌های کوچک بیایند.


حسن‌زاده ابراز کرد: شرکت مس اگر یک‌میلیون تن کاتد تولید دارد صنایع پایین‌دستی هم برای ما اهمیت دارد و در خصوص مسؤولیت اجتماعی منظور پول‌پاشی نیست بلکه ایجادکردن صنایع‌پایین دستی و تربیت و تقویت نیروی انسانی ماهر است.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه