Sea food close-up with fish, shrimp and caviar

به گزارش کرمان سلامت و به نقل از ایرنا مهدی عباس نژاد در آیین افتتاحیه ششمین کنفرانس ماهی شناسی ایران در دانشگاه شهید باهنر کرمان از اهداف این کنفرانس را فرهنگسازی به منظور ورود آبزیان به سبد خانوارها ذکر کرد تا به استانداردهای جهانی در مصرف آبزیان برسیم.
وی با اشاره به اینکه دو سوم کره زمین از آب تشکیل شده است بیان داشت: آبزیان از تنوع زیادی برخوردارند و همین تنوع در ارزش اقتصادی خوراکی و داروسازی نیز وجود دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه باهنر با اشاره به اینکه در دنیا از آبزیان در بسیاری از صنایع استفاده می شود، تصریح کرد: نرخ رشد آبزیان دنیا در تولید، عرضه و مصرف۳.۲ درصد است و متاسفانه کشور ایران فاصله زیادی به لحاظ میزان مصرف با کشورهای دنیا دارد.
عباس نژاد افزود : نظر به اقلیم های مناسب برای پرورش ابزیان در کشورمان از جمله کرمان باید دولتمردان با حمایت بیشتر از طرحهای آبزی پروری و فرهنگ مصرف ان در جامعه اهتمام ورزند.
** رشد ۲۸۰ درصدی قراردادهای علمی و پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان
معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت : این قبیل کنفرانس ها در راستای رسالت های اجتماعی انجام می شود.
حسین نظام آبادی پور از رشد ۲۸۰ درصدی قراردادهای علمی و پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان خبرداد و گفت: این مهم نشان دهنده رشد علمی دانشگاه است.
وی ادامه داد: در تعهد به هیات امنا دانشگاه آمده است که ۴۰ درصد از درآمدهای اختصاصی دانشگاه باید از محل درآمدزایی باشد.
نظام آبادی پور دانشگاه شهید باهنر کرمان را بزرگترین دانشگاه شرق کشور عنوان کرد و افزود: این دانشگاه دارای ۱۵ هزار دانشجو در ۴۰۰ رشته گرایش از مقاطع کارشناسی تا دوره دکترا است.
معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان وجود ۶۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه را ذخیره بزرگ علمی استان دانست و گفت: دانشگاه باهنر از دانشگاه نسل سه به نسل ۲کارآفرینی رسیده است.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *