هلال احمر داروی جدید دیابت تولید می کند

سلامت تاریخ انتشار: 01/12/25 بدون نظر   328 بازدید

اندازه فونت    
هلال احمر داروی جدید دیابت تولید می کند

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از تولید داروهای جدید دیابت در سال آینده توسط هلال احمر خبر داد.

کرمان سلامت؛ علیرضا عسگری گفت: در زمینه کشت گیاهان دارویی قرادادهایی با برخی استان‌ها منعقد شد و به این موضوع گسترده پرداخته شده و در زمینه اشتغال آفرینی نیز حائز اهمیت است.

مدیر عامل شرکت تدارکات پزشکی ادامه داد: ۵ شعبه جدید در استان‌های گلستان، یزد، قم، بوشهر و ارومیه به مجموعه تدارکات پزشکی افزوده خواهد شد.

عسگری با اشاره تأمین و واردات واکسن سرخجه گفت: همچنین سازمان تدارکات پزشکی در جهت واردات واکسن مننژیت با توجه به احتمال از سرگیری سفرهای حج و اعزام کاروان به عربستان گام‌های برداشته است.

وی گفت: در حوزه تأمین صافی دیالیز، آنژیوکت، سرم و داروهای بیهوشی اقدامات زیادی صورت گرفته و در سال آینده تولید داروهای جدید در زمینه دیابت خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت تدارکات پزشکی افزود : در سال جاری تولید آنتی بیوتیک افزایش ۵ برابری داشته و کارخانه‌های مربوطه ۳ شیفته مشغول فعالیت بوده‌اند. همچنین در سال جاری بیش از ۵ میلیون کپسول و ۱۵ میلیون مایعات دارویی مانند انواع شربت توسط هلال احمر تولید شده است.

عسگری از افزایش مراجعات به داروخانه‌های هلال احمر خبر داد و گفت: این داروخانه‌ها در تأمین داروهای تک نسخه‌ای نقش مهمی داشته است و همچنین در حال حاضر در مورد تأمین، تهیه و دپوی داروهای استراتژیک ملی باهماهنگی سازمان غذا و دارو اعلام آمادگی می‌کنیم و در خواست حمایت‌های لازم در این زمینه داریم.

وی با اعلام اینکه محدودیتی برای واردات دارو نداریم، گفت: از همه پتانسیل‌های بین المللی هلال می‌توانیم در این زمینه بهره مند شویم.

منبع: طبنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه