واکنش هلال احمر به انتشار خبر شمار سرنشینان بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان

کرمان تاریخ انتشار: 01/12/07 بدون نظر   528 بازدید

اندازه فونت    
واکنش هلال احمر به انتشار خبر شمار سرنشینان بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان

هلال احمر در جوابیه‌ای به گزارش روزنامه اعتماد درباره شمار سرنشینان بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان واکنش نشان داد.


کرمان سلامت؛ احتراما با توجه به درج گزارشی غیرکارشناسی و نادرست با عنوان «حضور ۱۸ نفر در بالگرد حامل وزیر ورزش که برای ۴ نفر ظرفیت داشت!» به تاریخ هفتم اسفندماه ۱۴۰۱ در اعتماد آنلاین که به موضوع سقوط هلی‌کوپتر حامل جناب آقای حمید سجادی؛ وزیر محترم ورزش و جوانان کشور می‌پردازد، خواهشمند است دستور فرمایید به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به چاپ توضیحات جمعیت هلال‌احمر در این زمینه اقدام مقتضی انجام شود.

۱-    ظرفیت اعلام شده برای بالگرد بر اساس ادعای اعتماد انلاین  به هیچ وجه صحیح نمی‌باشد. نویسنده سعی کرده ظرفیت این نوع بالگرد را که با یک جستجوی ساده اینترنتی قابل دستیابی است به عنوان یافته‌های مهم!! از منبع مطلع ناشناس معرفی کند، اما واقعیت این است همانگونه که کاپیتان امیر جلالیان؛ مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری نوید جمعیت هلال‌احمر درباره ظرفیت این نوع بالگرد اعلام کرده «بالگرد میل-۱۷ در مقایسه با سایر بالگردها ازظرفیت نسبتا بالایی برای جابه‌جایی مسافر برخوردار است. این بالگرد با چیدمان صندلی مسافری و با لحاظ نمودن کادر پروازی قابلیت جابجا نمودن ۲۴ نفر  را داراست .

۲-  در بخشی از گزارش مجددا با استناد به گفته‌های همان منبع مطلع ؟!آمده است: «بالگرد امدادی برای انتقال پزشک و کادر اورژانس استفاده می‌شود و نهایتا برای ۳ الی ۴ نفر ظرفیت دارد». بر خلاف ادعای مطرح شده در این گزارش تاکید می‌شود که کاربرد بالگرد‌های هلال‌احمرصرفابرای انتقال اورژانسی نبوده بطوریکه امکانات اورژانسی مانند ست احیا و یا کادر اورژانس داخل این نوع بالگردهای هلال‌احمر وجود ندارد.  تاکید میگردد این نوع از بالگردهای هلال احمر امدادی است و اصولا با بالگردهای اورژانس و حمل بیمار فرق دارد و عمدتا برای انتقال اقلام تدارکاتی و جابجایی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳-  قسمتی از گزارش به این موضوع می‌پردازد که بالگرد از کرمان به سمت شهر «رابر» می‌رود و آنجا به خاطر مشکلی فنی که پیش آمده بود، فرود می‌آید. این اطلاعات مطرح شده نیز واقعیت ندارد.  این بالگرد بر اساس برنامه پروازی  یک بار از کرمان به شهر رابر پرواز کرده و سپس به سمت بافت ادامه مسیر داشته که متاسفانه در هنگام فرود در بافت دچار حادثه میشود و به هیچ وجه در هنگام نشست و برخاست در شهرهای کرمان  و رابر ،هیچگونه موردی از مشکل فنی در آن مشاهده و یا گزارش نشده است.

منبع: روابط عمومی جمعیت هلال احمر

ان

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه