کرمان یک اداره دارد، آن هم ورزش و جوانان!!!

ورزشی تاریخ انتشار: 01/11/25 بدون نظر   682 بازدید

اندازه فونت    
کرمان یک اداره دارد، آن هم ورزش و جوانان!!!

از دیر باز با هر تغییر سیاسی در کشور، تنها اداره ای که بیش از دیگر ادارات کل مدیریتش بر زبان ها میچرخد اداره کل ورزش و جوانان است، چه در زمانی که تحت عنوان سازمان تربیت بدنی بود و چه از سال ۸۹ و در پی ادغامش با سازمان ملی جوانان که به اداره کل ورزش و جوانان تغییر نام یافت.

کرمان سلامت/محمد پورعسکری؛ در بازه زمانی که ذکر شده، ده ها مدیرکل در ادارات مختلف تغییر کردند و ممکن است همین الان که این مطلب نگارش می شود مدیرکلی جابجا یا برکنار شده باشد، بدون آن که حاشیه ای برای آن دستگاه ایجاد شود.

اما اتفاق نامیمون و بدعت نامبارک چشم داشتن افراد با دیدگاه های سیاسی، اقتصادی، اعتقادی، فرهنگی و… به این اداره تاثیر گذار به لحاظ داشتن جامعه هدف عظیم است.

هرچند تغییرات لازمه هر نظام اداریست، اما این امر باعث شده هر از گاهی گروهی بخواهند این اداره را نه با نیت تعالی و پیشرفت بلکه به دلیل رسیدن به مقاصد خود که عمدتا ورزشی نیستند، دستخوش تغییرات کنند.

نکته تاسف بار همراهی برخی ورزشی ها با این جماعت است که همین امر باعث ایجاد فضایی دو قطبی و حواشی خارج از میدان برای ورزش شده است.

اما آن چه در این زمینه قابل توجه است، ولی متاسفانه چندان بدان اهمیت داده نمی شود، کارکرد ساختاری این حوزه می باشد؛ به زبان ساده تر اداره ورزش و جوانان تنها توپ و تور نیست و بر خلاف رویه دیگر ادارات که دارای سیستمی تعریف شده روی یک مدار می باشند، این اداره فارغ از نظام تعریف شده آن، فضایی برای نوآوری و ابتکار عمل است.

لذا:

  • کسی که می خواهد مدیرکل ورزش و جوانان شود، در ابتدا باید شناخت کاملی از وضعیت زیر ساخت های ورزشی در پهناورترین استان کشور داشته و به تبعه آن با مباحث عمرانی بیگانه نباشد.
  • کسی که می خواهد مدیرکل ورزش و جوانان شود، به طور حتم باید با روحیات جوانان به ویژه در این برهه زمانی حساس آشنا باشد، به عبارتی حرف آن ها را بفهمد که لازمه این فهم، داشتن قدرت گوش دادن است.
  • کسی که می خواهد مدیرکل ورزش و جوانان شود، مباحث اجتماعی باید حداقل یکبار در زندگی اش به عنوان یک دغدغه طرح شده باشند.
  • کسی که می خواهد مدیر کل ورزش و جوانان شود،  باید تفاوت بین ورزش قهرمانی و همگانی را در عمل بداند، نه صرفا در چارچوب مباحث تئوری برای سخنرانی.
  • کسی که می خواهد مدیرکل ورزش و جوانان شود، باید در زمینه جذب اسپانسر برای تیم ها و رشته های مختلف توانمند باشد.
  • کسی که می خواهد مدیرکل ورزش و جوانان شود، نباید هیات های ورزشی را مانند گوشت نذری بین افراد تقسیم کند.
  • کسی که می خواهد مدیرکل ورزش و جوانان شود، باید حداقل های علم مدیریت را بداند و به رفاه پرسنل برای پیشبرد اهداف سازمانی اعتقاد داشته باشد.
  • کسی که می خواهد مدیر کل ورزش و جوانان شود، باید ضمن شناخت نسبی در زمینه مسائل حقوقی با نظر گروه حقوقی اداره، جسارت پس گیری املاک تصرف شده ورزش توسط دیگر ارگان ها، نهاد ها و دانشگاهها را داشته باشد.
  • کسی که می خواهد مدیرکل ورزش و جوانان شود، باید بداند مجموعه ورزشی امام علی(ع) مانند گنجی در بهترین نقطه مرکز استان است و برای بهره برداری بهینه از آن برنامه داشته باشد.
  • کسی که می خواهد مدیرکل ورزش و جوانان شود، باید بداند وی مدیر کل استان است، پس باید نقش نظارتی را جایگزین نقش اجرایی در ساختمان اداره کل نماید و بحث های اجرایی را به ادارات و هیات های تابعه بسپارد.
  • کسی که می خواهد مدیرکل ورزش و جوانان شود، رسانه ها را یار خود بداند و بدون ذهنیت خرید آن ها ضمن حمایت های مادی و معنوی از آن ها بخواهد که به نقد منصفانه روند مدیریتش بپردازند.
مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه