پرداخت سهم استان‌ها از حقوق معادن منوط به واریز کامل حقوق دولتی است

کرمان تاریخ انتشار: 01/10/30 بدون نظر   607 بازدید

اندازه فونت    
پرداخت سهم استان‌ها از حقوق معادن منوط به واریز کامل حقوق دولتی است

استاندار کرمان با اشاره به پرداخت ۵۰ درصدی حقوق دولتی معادن در استان گفت: بعد از پرداخت کامل حقوق دولتی معادن و واریز به خزانه، دولت به پرداخت سهم ۱۵ درصد استان‌ها مبادرت می‌ورزد.

کرمان سلامت: محمدمهدی فداکار ۲۹ دی ماه در شورای معادن استان با اشاره به پیش‌بینی حقوق دولتی ۴۰ هزار میلیارد تومانی معادن کشور گفت: پرداخت حقوق دولتی معادن در استان طی ۱۰ ماه گذشته در حد ۵۰ درصد بوده و همین امر باعث شده سهم استان کرمان از این اعتبارات جذب نشود. 
فداکار در ادامه اظهار داشت: ۲ رقم اصلی از حقوق دولتی معادن پرداخت نشده که مربوط به شرکت ملی مس و میدکو است، لذا سهم استان از این بخش تا تصویب و پرداخت این واریزی‌ها ابلاغ نمی‌شود. برخی معادن کوچک‌تر نیز حقوق دولتی خود را به هر علتی تاکنون پرداخت نکرده‌اند که مساله باید تعیین تکلیف شود. 
استاندار کرمان همچنین در ادامه با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص خروج حساب‌های میدکو و برخی معادن بزرگ از استان کرمان گفت: با مدیرعامل این شرکت رایزنی می‌شود تا حساب بانک کشاورزی را در شهرستان‌های معدنی شارژ کند تا وام ضروری به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود. 
فداکار همچنین در خصوص یک شرکت معدن شن و ماسه در شهرستان کرمان نیز گفت: وضعیت این معدن طی ۲ هفته تعیین تکلیف و با مشورت شرکت آب منطقه‌ای چند نقطه مشخص و برای سرمایه‌گذاری اعلام شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه