۴۰۰ میلیون ریال کمک هزینه پیوند کلیه به اهداکنندگان زنده پرداخت می‌شود

سلامت تاریخ انتشار: 01/09/29 بدون نظر   632 بازدید

اندازه فونت    
۴۰۰ میلیون ریال کمک هزینه پیوند کلیه به اهداکنندگان زنده پرداخت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از پرداخت پاداش اهدای کلیه به اهدا کننده زنده خبر داد و گفت: ۴۰۰ میلیون ریال کمک هزینه پیوند کلیه به اهداکنندگان زنده پرداخت می‌شود.

کرمان سلامت: محمد جعفری با اشاره به حمایت دولت از اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه سلامت در کشور، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت سیزدهم این طرح‌ها شتاب گرفته و امروز شاهد اجرای طرح‌های مهمی در این حوزه از جمله طرح بیمه خانوارها در نقاط کم برخوردار و اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه پیوند کلیه هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیون ریال کمک هزینه پیوند کلیه از محل اعتبارات موضوع تبصره ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به اهداکنندگان زنده پرداخت می‌شود، گفت: پرداخت پاداش اهدای کلیه به اهدا کننده زنده، در قالب فرمت اعلام انجام عمل نفرکتومی اهدا کننده انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اهداف اجرای این طرح در کشور، بیان کرد: با اجرای این طرح تلاش می‌شود که زمینه محافظت مالی مناسب‌تری را برای مشمولین نیازمند فراهم کنیم.

وی به اجرای طرح بیمه خانوارها در نقاط کم برخوردار استان کرمان و حاشیه شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح قبل از شهرک پدر در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر کرمان آغاز شد و در راستای اجرای این طرح، پوشش بیمه رایگان در این مناطق را به صورت خانه به خانه آغاز و پزشک خانواده را در این مناطق مستقر کردیم.

جعفری با بیان اینکه این طرح مورد اقبال کشوری قرار گرفت و به یک تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و سازمان بیمه سلامت تبدیل شد، افزود: تا قبل از پایان سال گذشته نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر ساکنان محله‌های کمتر برخوردار کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طرح پوشش بیمه سلامت ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار یکی از مصادیق مهم عدالت محوری در حوزه سلامت است که امروز به یک طرح کشوری تبدیل شده است، ادامه داد: در این طرح افراد فاقد بیمه پس از شناسایی توسط کارشناسان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز این شرایط فراهم است که افراد برای دریافت خدمت بلافاصله بیمه شوند، گفت: هزینه‌های بستری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به صورت ۱۰۰ درصد رایگان است.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی دولت از اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه سلامت، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تعداد افراد فاقد بیمه در جامعه بسیار کم است.

منبع: روابط عمومی بیمه سلامت استان کرمان

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه