بازتاب پیروزی تیم ملی هندبال ایران مقابل شیلی

ورزشی تاریخ انتشار: 01/10/23 بدون نظر   772 بازدید

اندازه فونت    
بازتاب پیروزی تیم ملی هندبال ایران مقابل شیلی

وسلین وویوویچ با تیم جمهوری اسلامی ایران تاریخ ساز شد و آنها را به اولین قهرمانی خود در مسابقات مقدماتی مسابقات جهانی مردان IHF رساند.

کرمان سلامت: تیمی آسیایی که برای دوره‌های طولانی از بازی، از جمله تمام نیمه اول، پیشتاز بود، به نظر می‌رسید که کنترلش را در دست داشته باشد، اما شیلی بازی طولانی را انجام داد و به بازی برگشت . با این حال، ایران را نمی توان انکار کرد، زیرا که در ورزشگاه تائورون آرنا در کراکوف، یک پیروزی مهم را به دست آورد.

گروه A

شیلی – جمهوری اسلامی ایران ۲۴:۲۵ (۱۱:۱۳)

ایران در حالی که تمرکز خود را برای کسب پیروزی در روز اول در لهستان/سوئد ۲۰۲۳ حفظ کرده بود، یک پای خود را به دور اصلی گذاشته است.

وویوویچ درباره این برد گفت:

بازیکنان شیلی شگفت‌انگیز بودند. “این مسابقه از ابتدا خیلی، خیلی سخت بود. من در مورد اینکه چگونه در این مسابقه پیروز شدیم، توضیحی ندارم، اما دروازه بان ما شگفت انگیز بود.”

آن دروازه بان محمد سیاوشی بود و به لطف نمایش نیمه اول او، تیم ویوویچ در ظاهر کنترل شد.

آنها برای اولین بار درست قبل از پایان کوارتر اول با سه گل پیش افتادند. 

(دقیقه ۸:۵، دقیقه ۱۵) و این کار را دو بار دیگر تا نیمه دوم تکرار کردند و در نیمه دوم (۱۳:۱۱) به پایان رسید.

اما با حضور سه تیم از هر گروه به دور اصلی در لهستان/سوئد ۲۰۲۳، شیلی می‌دانست که این فرصت خوبی برای گرفتن دو امتیاز قبل از مواجهه با یک آزمون سخت در برابر اسپانیا است و برای اولین بار از اروین فوشتمن جلو افتادند، در دقیقه ۴۳ (۱۸:۱۷).

سیاوشی تمام تلاش خود را کرد تا شیلی برتری خود را افزایش ندهد، اما بقیه اعضای تیم او ایده های دیگری داشتند.

آمریکای جنوبی در کمتر از ۱۰ دقیقه باقی مانده، یک امتیاز پیش بود (۲۱:۲۰)، اما یک ارتباط نادرست روی نیمکت ایران باعث شد که محمدرضا اورایی زنگ زمان تایم اوت را فشار دهد که منجر به دو دقیقه محرومیت شد.

وویوویچ درباره این رخداد گفت: 

در آن لحظه فکر می‌کردم بازی را باخته‌ایم. “اما دیگر این جزو تاریخ است.”

بدتر از آن این بود که افشین صادقی عسکری، اروین فوشتمن را روی خط گرفت و کارت قرمز مستقیم گرفت.

دو بازیکن از کار افتاده و چهار دقیقه بعد، شیلی سه گل برتری زیبا (۲۳:۲۰) داشت و شاید ایران فکر می کرد که گل سریع خاویر فرلیج، برای آنها پایان کار است.

اما شاگردان وویوویچ هرگز تسلیم نشدند و سپس با استفاده از محمدرضا کاظمی به تساوی ۲۳:۲۳ رسیدند تا ۱۵۰ ثانیه پایانی هیجان انگیز را رقم بزنند.

سیاوشی سپس به حالتی ابرقهرمانی تبدیل شد و یک پنالتی دوبل از سباستین سبایوس را مهار کرد تا اورایی یک فست‌بریک را برای اورایی، که با یک ضربه گل (۲۴:۲۳) خود را نجات داد، مهار کند.

هنوز زمان برای پاس گل اروین فوشتمن (۲۴:۲۴) باقی مانده بود تا در ۶۰ ثانیه مانده به پایان کار تیم به تساوی برسد، اما محمدمهدی بهنام نیا در فاصله ۲۶ ثانیه تیم ایران را در صدر قرار داد (۲۵:۲۴).

با این حال سیاوشی  با مجموع ۱۷ سیو خود، توقف او از لوسیانو اسکار، اطمینان حاصل کرد که او عملکرد خود را با ۴۳ درصد سیو به پایان رساند. 

امیل فوشتمن، بازیکن شیلی گفت:

این مسابقه سختی بود. در پایان فکر می‌کنم ما شانس نداشتیم که بازی را ببندیم، آنها بازی واقعا خوبی را انجام دادند. شب سختی برای ما خواهد بود، اما این یک ورزش است.

دیدار بعدی شیلی مقابل اسپانیا است و ایران به مصاف مونته نگرو خواهد رفت. هر دو بازی روز شنبه (۱۴ ژانویه) برگزار می شود.

بهترین بازیکن مسابقه : محمد سیاوشی (جمهوری اسلامی ایران)

منبع: برنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه