جریمه سنگین در انتظار واحدهایی که اتباع غیرمجاز را به کار می گیرند

کرمان تاریخ انتشار: 01/06/17 بدون نظر   590 بازدید

اندازه فونت    
جریمه سنگین در انتظار واحدهایی که اتباع غیرمجاز را به کار می گیرند

کرمان سلامت؛ رحمان جلالی در نشست خبری تشریح طرح ساماندهی اتباع عنوان کرد: یکی از مسائل کلان احصاء شده در شورای راهبری استان کرمان، حوزه اتباع بیگانه و لزوم ساماندهی آنها است.

وی افزود: با تحولات کشور افغانستان، سیل عظیمی از اتباع وارد کشورمان شدند و لذا موضوع با قید فوریت در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و بنا شد تا طرح آمایش، شناسایی و ساماندهی اتباع را اجرا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، ادامه داد: طی فراخوانی در استان اعلام شد، اتباعی که هیچگونه مدرکی دال بر حضور و فعالیت مجاز خود ندارند در طرح آمایش شرکت کنند.

جلالی، افزود: ما با موجی از مراجعه اتباع مواجه شدیم و بلافاصله ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت را وارد کار کردیم.

وی عنوان کرد: در فرآیند دو ماهه، کار شناسایی این افراد را انجام دادیم که هر کس تا الان مجوز نداشته مراجعه کند و بر این مبنا دسته بندی افراد صورت گرفته که بعضا در آنها تاجر و مفاخر هم داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ابراز داشت: اتباعی که در طرح آمایش شرکت کردند، کارت موقتی برای آنها صادر شد تا وجهه قانونی حضور را در محل خودشان داشته باشند.

جلالی، گفت: حضور اتباع خارجی مجاز در سطح استان کرمان تنها در هفت شهرستان کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان، کوهبنان، راور و بردسیر امکان پذیر است.

وی بیان کرد: دیگر شهرستان های استان برای حضور اتباع ممنوع بوده و لذا در طرح آمایش اعلام شد تا ۲۱ مهر افرادی که در این مناطق هستند، خودشان را به شهرهای مجاز برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، خاطرنشان کرد: بعد از دو ماه مهلت قانونی برای آمایش، طرح دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در استان از هفته گذشته آغاز گردیده است.

جلالی با اشاره به چهار مولفه برای اتباع مجاز تصریح کرد: دستگیری اتباع غیرمجاز در سطح عمومی در شهرها و روستاها با کمک ظرفیت دهیاری و بسیج صورت می گیرد.

وی تاکید داد: گشت های مشترک توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمام شهرستان ها با عضویت فراجا و دستگاه قضائی برای سطح اصناف و واحدهای کسب و کار راه اندازی کرده ایم.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه