سومین شکست از پنجمین بازی

ورزشی تاریخ انتشار: 01/06/15 بدون نظر   818 بازدید

اندازه فونت    
سومین شکست از پنجمین بازی

کرمان سلامت؛ پنجمین دیدار تیم فوتبال نساجی مازندران در لیگ بیست‌ودوم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و مقابل هزاران هوادار نساجی برگزار شد که این توانست با دو گل امیرمهدی جان‌ملکی و عبدالکریم اسلامی مهمان کرمانی خود را شکست دهد.

 حمید مطهری نساجی را در این مسابقه با ترکیب ثابت علیرضا حقیقی، سید علیرضا ابراهیمی، امیر مهدی جانملکی، مصطفی جوادیان، صابر حردانی، اکبر صادقی، مهرداد عبدی، علی شجاعی، رضا جعفری، کریم اسلامی و آدما نیان به میدان فرستاد.

تیم مس کرمان نیز به سرمربیگری فرزاد حسین‌خانی با ترکیب اصلی آرمان شهدادنژاد، امیرحسین عسگری، عیسی پرتو، میلاد خدایی، حسین دوستدار، محمد صبوری، محمد ستاری، محمد قاسمی‌نژاد، امین کاظمیان، عارف رستمی و شروین بزرگ به مصاف نساجی رفت.

دو تیم در جوِ پرشور و هیجان ورزشگاه شهید وطنی، این مسابقه را که با داوری علیرضا فغانی داور سرشناس فوتبال برگزار شد با محک زدن یکدیگر برای یافتن راهی به دروازه آغاز کردند. اما بازی محتاطانه دو تیم تا اواخر نیمه دوم منجر به ایجاد موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها نشد. با این حال روند بازی از دقیقه ۴۰ به بعد متفاوت گذشت و نساجی با افزایش فشار روی دروازه مس کرمان سه موقعیت جدی گلزنی ایجاد کرد که هیچ کدام به گل تبدیل نشدند.

در دقیقه ۴۰ عبدالکریم اسلامی شوتی را راهی دروازه تیم مهمان کرد که از بالای دروازه به بیرون رفت. دو دقیقه بعد نیز در حالی که مس کرمان در موقعیت حمله قرار داشت بازیکنان نساجی با اجرای یک ضد حمله سریع توپ را به آداما نیان رساندند و او نیز با یک پاس پشت مدافعان رضا جعفری را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه محکم او با واکنش زیبای شهدادنژاد به کرنر تبدیل شد. آداما نیان در رفت و برگشت توپ روی همین کرنر با توپ‌ربایی درون محوطه جریمه مس از سمت چپ دروازه با ضربه‌ای فنی اقدام به گلزنی کرد که شوت او پس از برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت و در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل پایان یافت.

در نیمه دوم نساجی با یک تغییر وارد زمین شد تا فشار بیشتری روی دروازه مس کرمان وارد کند.

حمید مطهری از ابتدای نیمه دوم حسین زامهران هافبک تهاجمی نساجی را به جای مصطفی جوادیان که یک پست عقب‌تر بازی می‌کرد به زمین فرستاد.

مس کرمان نیز هرچند که نیمه دوم را بدون تغییر آغاز کرد، اما با انجام برخی تغییرات تاکتیکی توانست بازی تهاجمی‌تری را آغاز کند و چند بار توپ را به دروازه نساجی برساند و موقعیت گلزنی خلق کند.

دقایق ۵۲ و ۵۳ مس کرمان دو موقعیت پیاپی گلزنی به دست آورد که یک بار توپ از کنار دروازه بیرون رفت و یک بار دیگر نیز علیرضا حقیقی با جاگیری مناسب توانست ضربه سر کاظمیان را دریافت کند.

دو تیم بر خلاف نیمه نخست بازی پرسرعتی را در نیمه دوم اجرا کردند که در رفت وبرگشت‌های پیاپی توپ، نساجی دقیقه ۷۱ صاحب یک موقعیت کرنر شد و امیرمهدی جان‌ملکی توانست ارسال بلند رضا جعفری را با ضربه سر وارد دروازه مس کرمان کند و نساجی را از مهمان پیش بیندازد.

دقیقه ۸۰ یکی دیگر از صحنه‌های حساس مسابقه شکل گرفت. در حالی که مس کرمان چند دقیقه متوالی فشار روی دروازه نساجی را افزایش داد، دقیقه ۸۰ نساجی روی یک ضد حمله توانست با پاس عمقی رضا جعفری به موقعیت گلزنی دست یابد که محمدمهدی نظری در موقعیت تک به تک نتوانست توپ را وارد دروازه کند.

مس کرمان پس از دریافت گل نخست تلاش بیشتری برای رسیدن به دروازه نساجی به خرج داد و فرصت برای ضد حمله نساجی بیشتر ایجاد شد.

دقیقه ۸۷ در یکی از فرصت‌های ایجاد شده عبدالکریم اسلامی با شوتی ناگهانی از پشت محوطه جریمه توپ را به طاق دروازه شهدادنژاد چسباند و نتیجه را ۲ – ۰ کرد که مسابقه با همین نتیجه به پایان رسید.

نساجی با این برد به نخستین پیروزی فصل بیست‌ودوم دست یافت که نخستین برد دوران سرمربیگری حمید مطهری در لیگ برتر نیز محسوب می‌شود.

کسب این سه امتیاز نساجی را در جدول ۶ امتیازی کرد و از رتبه چهاردهم به نیمه بالایی جدول و رتبه هفتم رساند.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه