تودیع و معارفه استاندار جدید کرمان با حضور وزیر کشور

کرمان تاریخ انتشار: 01/02/17 بدون نظر   1142 بازدید

اندازه فونت    
تودیع و معارفه استاندار جدید کرمان با حضور وزیر کشور

به گزارش کرمان سلامت: احمد وحیدی با بیان اینکه امروز وجدان‌ های بیدار دنیا، هویت خود را با هویت جمهوری اسلامی پیوند می‌ زنند و مرزهای جدیدی در دنیا تعریف شده است، گفت: امروز دنیای غرب اسیر دست پیشرفت مرزهایی است که انقلاب اسلامی تعریف کرده است.
وی افزود: اینکه دشمنان سعی می‌کنند دولت و شخص رئیس جمهور را که با نهایت اخلاص و سادگی در خدمت به مردم در میدان است را تخریب کنند، برای این است که از این آفرینش نگران و هراسان هستند.


وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حداکثر تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، کارهای بزرگی انجام داده که بر کسی پوشیده نیست گفت: راه‌های بزرگی در پیش داریم و نباید به مسائل جزئی و حاشیه‌ای توجه کرد.


وی با بیان اینکه انقلاب و نظام ما دنیا را عوض کرده است و در پیچ تاریخی هستیم و بحث ایران و خاورمیانه نیست، بلکه دنیا در حال تغییر است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی می‌ تواند مرزهای سیاسی، فرهنگی، هویتی و ژئوپلوتیک را عوض کند و تمام آزادیخواهان و انقلابیون دارای وجدان بیدار، هویت‌ شان را با هویت جمهوری اسلامی می‌ شناسند.


وحیدی با اشاره به اینکه استاندار سابق کرمان در شرایط متلاطم سیاسی استان، در خدمت‌ رسانی به مردم دچار تردید نشد، که این امر جای تقدیر دارد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در نقطه‌ای قرار گرفته که می‌ تواند مرزها، اما نه مرزهای جغرافیایی را در زمینه‌ های مختلف جا به‌ جا کند.


وی بیان کرد: چند مساله مهم با همدیگر در کشور دنبال می‌ شود و شفافیت و روشنی و اقتدار در ریل اقتصادی وجود دارد و امروز گام‌ های بلندی برداشته می‌ شود و به مرور زمان آثار آن نشان داده می‌شود.


وزیر کشور، تصریح کرد: در استان بزرگ کرمان یکی از کارکردهای بزرگ اجرا و به جلو بردن برنامه‌های ملی است و اتفاقات بزرگی باید بیفتد و مطمئنم این کارها با قدرت انجام می‌شود و جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد هم بسیار شکوفا می‌شود.


وحیدی گفت: در حداکثر تحریم، اما طرح‌ های عمده‌ ای اتفاق می‌ افتد و عادلانه کردن یارانه‌ ها و فرم جدیدی از یارانه مسئله مهمی است و خیلی‌ ها ممکن است نسبت به نتایج آن مطلع نباشند.


وی ادامه داد: رتبه‌ بندی معلمان بحث قدیمی است و دارد کارهایی انجام می‌ شود و بحث کارگران هم پیگیری می‌ شود و در کرونا هم همان‌ هایی که ما را مسخره می‌کردند، امروز می‌ بینند شرایط کرونا را که در کشور ما چگونه است.


وزیر کشور، عنوان داشت: اینکه همه کارها در فشار حداکثری اتفاق بیفتد, نشان‌ دهنده اقتدار نظام و قوی بودن پایه‌ های نظام است، راه‌ های مهمی در پیش داریم، کمربندها را محکم ببندیم و به حاشیه‌ ها توجه نکنیم.


وحیدی با بیان اینکه سنگرها یکی پس از دیگری آماده است که به دست مردم ما فتح شود، بیان کرد: جهاد تبیین مورد نظر رهبری بسیار مهم است، که باید تبیین کنیم تاکنون چه سنگرهای مهمی فتح شده است.


‌حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان با تشکر از خدمات زینی وند استاندار سابق کرمان، گفت: آقای فداکار استاندار جدید کرمان شخصیتی ایثارگر و با دانش است که انتظار داریم از تمام ظرفیت‌ های استان برای رسیدن استان کرمان به جایگاه واقعی اش استفاده کند.


 استاندار سابق کرمان هم گفت: هرچه کرده ام به برکت فرصتی است که جمهوری اسلامی به من داد و در این مدت تلاش کردم برنامه‌ های راهبردی برای توسعه زیرساخت‌ های استان طراحی شود، که اسناد آن آماده شده و در برخی موارد اجرا نیز آغاز شده است.


 استاندار جدید کرمان نیز در این مراسم گفت: به سرعت تیم مدیریتی استان را تعیین تکلیف خواهد کرد و از همه افراد و ظرفیت‌ ها برای توسعه متوازن استان به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته استفاده خواهد کرد.


فداکار افزود: شرکت‌ های بزرگ استان باید حساب‌ های خود را به بانک‌ های استان منتقل کنند، تا بتوان یک انقلاب اقتصادی در استان رقم زد.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت‌ های بسیار بالایی از جمله نیروی انسانی انقلابی و بصیری دارد، گفت: خشکسالی کرمان را فرا گرفته و استان کرمان تشنه است؛ انتظار داریم استاندار جدید کرمان انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را جدی بگیرد.


محمد مهدی زاهدی با بیان اینکه صدها هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در استان کرمان هستند، که حتی مشکلات امنیتی ایجاد کردند, ادامه داد: انتظار داریم توسعه صنایع جنبی در دستور کار قرار بگیرد و متاسفانه به صنایع جنبی در استان کرمان توجهی نشده است.


وی گفت: مطالبه جدی ما از استاندار جدید مبارزه با فساد اقتصادی است، چرا که باندها و مافیای اقتصادی در استان مانع پیشرفت است.


 دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز هم با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی آماده سرمایه‌ گذاری در استان کرمان وجود دارد که باید پیگیری شود، گفت: یکی از ظرفیت‌ های توسعه استان کرمان، مصوبات شورای عالی معادن استان است.


 محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار نظام اقتصادی کشور یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: مردم بدانند وضعیت کنونی کشور که تحویل دولت سیزدهم شده، وضعیت خوبی نبوده و باید صبر داشته باشند.


وی افزود: استاندار جدید کرمان باید بدون سیاسی کاری کار کرده و اولویتش ترویج مکتب شهید سلیمانی باشد و شهر کرمان نیازمند یک نگاه جدی برای میزبانی میلیونی از زائران حاج قاسم از سراسر دنیا است.


سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم، خاطر نشان کرد: طرح جامع گلزار شهدای کرمان رو به پایان است و ۳۰ نظامات برای مکتب شهید سلیمانی تعریف و به دانشگاه ارائه شده و تاکنون حدود یکصد پایان نامه دانشگاهی در مورد نظامات تربیتی شهید سلیمانی تهیه شده است.


شایان ذکر است؛ محمدمهدی فداکار در نشست یازدهم اردیبهشت سال جاری هیات دولت، به عنوان استاندار جدید کرمان انتخاب و جایگزین علی زینی‌ وند شد.
پیش از این علی زینی‌ وند از ۲۱ آبان ۱۳۹۹ عهده‌دار مسئولیت استانداری کرمان بوده است.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه