صحبت های ملی پوش هندبال مس کرمان پس از صعود به بازیهای جهانی

ورزشی تاریخ انتشار: 00/11/24 بدون نظر   1009 بازدید

اندازه فونت    
صحبت های ملی پوش هندبال مس کرمان پس از صعود به بازیهای جهانی

احسان ابویی در خصوص مسابقات هندبال قهرمانی آسیا عربستان اظهار کرد: سطح مسابقات قهرمانی آسیا خیلی بالا بود. این درحالی است که برخی افراد بعد از کسب سهمیه جهانی گفتند به خاطر غیبت ژاپن سطح مسابقات پایین بوده است. باید بدانیم که این مسابقات حکم انتخابی جهان را دارد بنابراین برای کشورهای آسیایی خیلی مهم است. ما هم از همان اردوی اول می‌دانستیم که بازی‌های سختی در پیش خواهیم داشت. برنامه‌ریزی و هدف اصلی فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان هم کسب سهمیه جهانی بود. ۸ سالی بود که هندبال ایران این سهمیه را کسب نکرده بود و هر دوره مقام‌های پنجم یا ششم کسب می‌شد.

ملی‌پوش هندبال تیم مس کرمان ادامه داد: خداراشکر این دوره با آمادگی کامل به مسابقات آسیا رفتیم. حضور در دو تورنمنت تدارکاتی قطر و اسپانیا خیلی به ما کمک کرد. در تورنمنت اسپانیا با تیم‌های لهستان و اسپانیا بازی کردیم، آنها از ابرقدرت‌های جهان هستند. این‌ها سبب شد ما بتوانیم در آسیا راحت تر بازی کنیم.

ابویی در خصوص نقش سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال ایران گفت: از نظر من دو دیدار اول مقابل کویت و عراق در  مرحله اصلی دیدارهای مرگ و زندگی بود که ما توانستیم پیروز شویم. نقش مانوئل در این دو بازی خیلی مهم بود، او در دقایق پایانی تاکتیک‌ها را تغییر داد و تعویض‌های خوبی داشت. ما حتی دو گل از کویت عقب بودیم که در دقایق پایانی توانستیم جبران کنیم.

وی در خصوص شکست مقابل تیم‌های قطر و بحرین گفت: بعد از برد مقابل کویت و عراق جهانی شدن ما قطعی شد و جزو چهار تیم اول آسیا شدیم. بعد از آن بازی‌های سختی مقابل قطر و بحرین داشتیم. اگر واقع‌بینانه به این دو تیم نگاه کنیم یک سرو گردن از کل تیم‌های آسیا بالاتر هستند. قطر که یک تیم چند ملیتی است و تیم بحرین هم که سالهاست با یک مربی تراز اول کار می‌کند. تمام بازیکنان بحرین همیشه در اردو هستند و با قوای کامل به مسابقات می‌آیند. حتی یک دوره بحرین توانسته قطر چند ملیتی را شکست دهد و به المپیک برسد. در سال‌هایی که ما به قهرمانی جهان نمی‌رسیدیم رقبای ما در جام جهانی حضور داشتند. این‌ها سبب می‌شود که این تیم‌ها سطح بالاتری داشته باشند.

ابویی در خصوص شکست مقابل عربستان و کسب رتبه چهارمی گفت: بعد از شکست مقابل قطر و بحرین، در بازی رده‌بندی مقابل عربستان قرار گرفتیم. ما قبل این دیدار عربستان را یکبار در تورنمنت قطر و یکبار هم در دور گروهی برده بودیم. برد مقابل عربستان در دور گروهی خیلی هم شیرین بود. دیدار تعیین کننده مقام سوم، چهارمی حساسیت‌های زیادی داشت، عربستان توانست به نحو احسن از میزبانی استفاده کند. البته آن روز روز بازیکنان ما هم نبود و هر توپی شوت کردیم به در بسته خورد. روز بازیکنان عربستانی بود. ورزش است و هزار اتفاق. ما می‌خواستیم دل مردم ایران شاد شود و با مدال برگردیم اما این اتفاق نیفتاد باز هم خداراشکر تیم جهانی شد و مهمترین موضوع برای ما این بود.

منبع: روابط عمومی باشگاه مس

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه