امیدواریم بتوانیم بازیهای بیشتری را احیا کنیم

ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی , ورزشی تاریخ انتشار: 00/10/24 بدون نظر   1000 بازدید

اندازه فونت    
امیدواریم بتوانیم بازیهای بیشتری را احیا کنیم

به گزارش کرمان سلامت و به نقل از روابط عمومی هیات کرمان؛ فرهاد نژادفصیحی دبیرکل فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور اظهار داشت: طی یکسال گذشته با تلاش دکتر امیری خراسانی ریاست محترم فدراسیون و همکاری صدا و سیما، رسانه ها، ادارات کل ورزش و جوانان، هیات های ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی در سراسر کشور، بازی های زیادی که در واقع سرمایه های فرهنگی سرزمینمان می باشند شناسایی شدند.

وی افزود: هفته گذشته با حضور مقام عالی وزارت از کلیپ آموزشی بازی قلعه قوس (بازی مورد علاقه سردار دلها) که به زبان های انگلیسی و عربی تهیه شده، رونمایی شد و امیدواریم این بازی بتواند به زودی در داخل و خارج از کشور فراگیر شود.

نژادفصیحی ضمن تشکر از میزبانی مردم خونگرم شهرستان شهربابک تصریح کرد: خوشحالیم که امروز در خطه مس و فیروزه توانستیم چند بازی سنتی را از قاب تلویزیون به تصور بکشیم.

همایش ورزش های همگانی و سنتی، ۲۴ دی ماه به طور مستقیم از عمارت موسی خانی شهربابک در برنامه صبح و نشاط شبکه سه، با حضور دبیرکل فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و مدیران این شهرستان پخش شد.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه