هلال احمر نوک پیکان مدیریت بحران

کرمان تاریخ انتشار: 00/10/01 بدون نظر   494 بازدید

اندازه فونت    
هلال احمر نوک پیکان مدیریت بحران

به گزارش کرمان سلامت؛ مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر پایش پیش بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور از مرکز کشوری آموزش های تخصصی و پایگاه امدادی پشتیبانی جنوبشرق جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: هلال احمر نوک پیکان مدیریت بحران است.

وی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات امدادگران و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر در همه حوادث و بحران ها حضور پر رنگ و بسیار قوی دارند و با نهایت سعی و تلاش امدادرسانی را انجام می دهند.

سعیدی با اشاره به اینکه در مدیریت بحران؛ اولویت اول جمعیت هلال احمر است، افزود: در تخصیص اعتبارات و پشتیبانی ها جمعیت هلال احمر را تنها نمی گذاریم.  

وی با اشاره به اینکه کرمان استان حادثه خیزی است، خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان دلسورانه و تخصصی (ارزیابی، جستجو و نجات، رهاسازی و …) در حوادث سخت از قبیل زلزله، سیل، حوادث کوهستان و جاده ای به هم وطنان امدادرسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان در سطح کشور در جایگاه برتر و بهترین ها قرار دارند، اظهار کرد:  امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر بازوان مدیریت بحران استان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: در راه اندازی فازهای جدید و بروز رسانی تجهیزات آموزشی مرکز کشوری آموزش های تخصصی جمعیت هلال احمر با تخصیص اعتبارات حمایت خواهیم کرد.

ستار فرهادی مدیرکل دفتر پایش پیش بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه بازدید از بخش های مختلف مجموعه امدادی، آموزشی و پشتیبانی جنوبشرق جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در حوزه زیرساخت های آموزشی و تجیهزات کاربردی مرکز کشوری آموزش های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان، جایگاه برتر را در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزش همگانی مستمر و متعدد برای عموم و گروه های مختلف جامعه افزود: استان کرمان در همه زمینه های امدادی و آموزشی با استفاده از تکنولوژی و دانش روز بسیار تخصصی تا کنون حوادث را به خوبی مدیریت کرده است.

فرهادی ضمن تقدیر از تعامل بسیار خوب جمعیت هلال احمر کرمان و مدیریت بحران استانداری خاطرنشان کرد: این همدلی و همکاری باعث رشد و ارتقای دستگاه های امدادی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تجهیزات و شارژ انبارهای دستگاه های امدادی از قبیل جمعیت هلال احمر، اورژانس، راهداری، هواشناسی و ژئوفیزیک با هدف پاسخگویی سریع  و موثر در حوادث از اولویت های سازمان مدیریت بحران است.

مدیرکل دفتر پایش پیش بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: پس از اتمام بازدیدها و پایش های صورت گرفته با روسا و مدیران دستگاه های امدادی در سطح کشور نشست تخصصی با هدف رفع مشکلات و معرفی نقاط قوت دستگاه های موفق در حوزه امدادونجات برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و همدلی جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران بیان کرد: امدادرسانی جمعیت هلال احمر به واسطه تلاش نیروی های امنیتی و انتظامی در آرامش و امنیت کامل در حوادث و سوانح به آسیب دیدگان ارائه شده است.

رضا فلاح با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان در دهه گذشته افزود: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان در طی ۱۰ سال گذشته تا کنون ۱۳ هزار و ۱۱۰ حادثه در استان رخ داده است که از این تعداد ۸ هزار و ۷۷۵ مورد مربوطه به حوادث جاده ای است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان هر ساله از لحاظ آمار عملیات رهاسازی جزء ۵ استان اول کشور است،

خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۷۶۸ مورد عملیات نجات و رهاسازی توسط تیم های امدادونجات صورت گرفته است.

لازم به ذکر است در این جلسه، سامانه جامع اسکان و توزیع اقلام امدادی جمعیت هلال احمر نیز تشریح شد.

منبع: روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه