کرمان میزبان مسابقات بین‌المللی قلعه قوس

ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی , ورزشی تاریخ انتشار: 00/08/28 بدون نظر   1350 بازدید

اندازه فونت    

فرهاد نژادفصیحی در گفت و گو با کرمان سلامت ضمن اعلام این خبر گفت: در شورای راهبردی فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی که به میزبانی کرمان در محل هتل پارس برگزار شد، روسای مناطق ۶ گانه کشور گزارشی از مناطق خود ارائه دادند.

او به کرمان و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص این استان اشاره و عنوان کرد: با توجه به این که ما توانستیم قلعه قوس، بازی مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در مهرماه به اسم استان کرمان به ثبت ملی برسانیم، در این جلسه پیگیری شد، رونمایی از ثبت ملی، بازی و کلیپ‌ آموزشی قلعه قوس با زیرنویس‌های انگلیسی و عربی با حضور وزرای میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان را طی هفته بسیج داشته باشیم.

نژادفصیحی تصریح کرد: از سوی دیگر از آنجایی که ما برای رقابت‌های بین‌المللی مصوبه می‌خواستیم، اعضا رای دادند تا امسال با حضور کشور‌های حوزه مقاومت، شاهد برگزاری مسابقات بین المللی بازی قلعه قوس، به میزبانی کرمان باشیم.

او بیان کرد: اپلیکیشن این بازی‌ها و آموزش‌های آن آماده شده است که برای کشور‌های حوزه مقاومت ارسال می شود تا پس از آموزش آن‌ها، این رقابت‌ها طی اسفند ماه به میزبانی کرمان برگزار شوند.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه