جوانان مطالبه گری کنند، فرهنگسرا پس گرفته شود

ورزشی تاریخ انتشار: 00/08/03 بدون نظر   878 بازدید

اندازه فونت    
جوانان مطالبه گری کنند، فرهنگسرا پس گرفته شود

به گزارش کرمان سلامت؛ میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان در کنفرانس خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: سند دانشکده تربیت بدنی و فرهنگسرای کوثر به نام اداره کل ورزش و جوانان است و در راستای پس گیری آن ها اقدامات قانونی لازم انجام شده است.

وی افزود: همانگونه که گفته شد اقدامات لازم برای پس گیری فرهنگسرای کوثر به منظور استفاده سمن ها از آن فضا صورت گرفته ولی تحقق این مهم مطالبه گری جوانان را می طلبد.

مدیرکل ورزش و جوانان در رابطه با تغییرات اساسنامه مجامع هیات ها تصریح کرد: با توجه به اصلاحات ابلاغی شرایط کاندیداتوری در مجامع هیات های ورزشی سخت شده است و این نوید بخش می باشد که افراد مختصص و توانمندتر به این عرصه ورود کنند.

پاریزی با اشاره به ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور و بیشترین رصد اخبار و اطلاعات، تصریح کرد: افکار عمومی این ورزش را دنبال می کنند، حتی از استان‌هایی که در این لیگ، تیمی ندارند.

وی بیان داشت: رقم و عدد قراردادهای لیگ برتر فوتبال کشور بسیار بالا رفته اما پولی که در بین هر ۱۶ تیم فوتبال کشور هزینه می شود، بین ۲ تا سه هزار میلیارد تومان سالانه ‌است که باتوجه به تاثیرگذاری آن بر شادی مردم عدد زیادی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه سطح فوتبال ما حرفه ای است افزود: میزان قراردادها با میزان دریافت در سال‌ نگاه ها را به این حوزه بدبین می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۲۰ زمین چمن مصنوعی در استان به بهره‌برداری رسیده، یک ورزشگاه ۳۰ هزار نفره و ۲ ورزشگاه ۱۰ هزار نفره فوتبال نیز اکنون در استان مراحل اجرایی را می‌گذرانند که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

پاریزی با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش و گرامیداشت یاد ۴۶۷ شهید گلگون کفن ورزشکار استان کرمان افزود: افتخار داریم شهید سلیمانی از ورزشکاران و پهلوانان دیار کریمان بوده است.

پاریزی تاکید کرد: بیش از ۴۰۰ برنامه ورزشی در این هفته برگزار شد که جای قدردانی از دست اندرکاران آن را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه با بیان اینکه یکهزار و ۱۶۰ برنامه مختلف ورزشی فرهنگی در یک سال گذشته برای حوزه بانوان برگزار شده است گفت: همچنین ۱۰۵ اعزام کشوری از سال ۹۹ تاکنون برای تیم‌های بانوان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تا حد امکان از بانوان کرمانی حمایت کرده‌ایم عنوان کرد: ۴۲ بانوی ملی پوش از این استان در تیم‌های ملی کشور فعال هستند.

وی اضافه کرد: میزان ۲۰۸ هزار متر مربع طی ۲ سال گذشته به فضای ورزشی استان اضافه شده است.

پاریزی با اشاره به اینکه در سال گذشته رتبه سوم پروژه‌های افتتاح شده ورزشی در سطح کشور را داشتیم افزود: افزون بر ۹۲ میلیارد تومان برای احداث ۱۲۰ پروژه ورزشی استان در سال گذشته هزینه شده است.

وی همچنین بیان داشت: چهار ورزشکار کاروان ۶۳ نفری پارالمپیک توکیو، از استان کرمان بودند که سه نفر از آنان صاحب مدال شدند و ۲ نفر مدال طلا گرفتند.

پاریزی افزود: استان کرمان مهد ورزش‌های پارالمپیکی و پارآسیایی است و ورزشکاران در این حوزه خوب وارد شدند و نتایج درخشانی هم برای کشور خود کسب کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه ما به توسعه ورزش، توسعه متوازن است گفت: توسعه ورزش، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی نیز بایستی متناسب با ظرفیت‌ها و جمعیت هر منطقه باشد و در این خصوص نقشه ظرفیت‌های ورزش استان تهیه می‌شود.

پاریزی افزود: توسعه ورزش قطعاً سلامت جامعه را به‌دنبال خواهد داشت و همگانی شدن ورزش نشاط و شادابی در جامعه ایجاد می‌کند.

این مسئول گفت: حوزه ورزش باتوجه به مسایل کلان کشور شاید مورد ‌تاکید این روزهای مسئولان نباشد اما دولت سیزدهم  اخیرا نشستی برای مدال آوران المپیک و پارالمپیک برگزار کرد که اتفاق خوب و دلگرم کننده ای بوده است.

وی ادامه داد: جذب قهرمانان ‌در دستگاه‌های دولتی تاکید مقام معظم رهبری بوده و تیمی را وزارتخانه در خصوص شیوه جذب قهرمانان انتخاب کرده و به احتمال زیاد این ورزشکاران در آینده مشکلی برای استخدام نخواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اضافه کرد: معیار برای عملکرد هیات های ورزشی در گذشته در استان‌ها مشخص می‌شد اما باتوجه به امکانات متفاوت و وضعیت هر هیات که معیاری متفاوت را می‌طلبد، معیار ارزیابی ما آمارهای فدراسیون های ورزشی است.

وی گفت: تیمی برای ارزیابی و بررسی ظرفیت های ورزش استان کرمان قرار دادیم که براساس رزومه و شرایط، وضعیت مناطق مختلف استان را مشخص می‌کند.

پاریزی ابراز داشت: در نقشه تدوین شده، حمایت از مناطق کمتر برخوردار به باشگاه ها اعلام می شود و در جاهایی که نپذیرند از ظرفیت قانونی خودمان استفاده می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان همچنین گفت: علاقه‌مندان به سرمایه گذاری با صدور مجوزها، دریافت زمین، ارائه تسهیلات و با پیوست قانونی می‌توانند در مسیر ورزش فعالیت کنند و با تمامی توان خود برای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان کمک می کنیم.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه