هلال احمر کرمان ۵۱۰ هزار نفر را امدادرسانی کرد

کرمان تاریخ انتشار: 00/05/19 بدون نظر   519 بازدید

اندازه فونت    
هلال احمر کرمان ۵۱۰ هزار نفر را امدادرسانی کرد

به گزارش کرمان سلامت رضا فلاح در دیدار با مدیران خبرگزاری های استان کرمان به مناسبت روز خبرنگار افزود: ۱۸ هزار نفر طی چهار سال گذشته در حوادث جاده ای کرمان توسط جمعیت هلال احمر این استان رهاسازی شده اند.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته در جمعیت هلال احمر کرمان خدمات بسیار خوبی بویژه در پوشش حوادث و نجات انسان اتفاق افتاده است اظهار داشت: برای امدادگران پوشش به موقع حوادث بسیار مهم است که در این زمینه جمعیت هلال احمر به اذعان استاندار کرمان در سطح ملی رکورد زده است.

وی تصریح کرد: بیشترین حوادث استان کرمان جاده ای است که پایگاه های امداد و نجات باید عملیات رهاسازی، انتقال و امداد را انجام دهد لذا ضرورت در افزایش و بروزرسانی این پایگاه‌ها در استان کرمان وجود داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در محور منوجان – بندرعباس، سیرجان – شیراز، ریگان – ایرانشهر و همچنین ۲ پایگاه در حوادث کوهستان از جمله در شهرستان راین احداث شد، به این علت که کرمان نهمین رتبه کشور را در اینگونه حوادث دارد.

وی بیان داشت: همچنین احداث پایگاه رودبار جنوب و بهسازی تمام پایگاه ها و تقویت ناوگان خودرو و انبارهای امدادی را در استان کرمان داشتیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیسیم های دیجیتال در هلال احمر کرمان یادآور شد: امروز از جای جای این استان با هر استان و دستگاه اجرایی بحرانی قابلیت تماس وجود دارد که با قید فوریت امدادرسانی انجام می‌شود.

فلاح افزود: جمعیت هلال احمر کرمان در استان‌های گلستان، فارس، سیستان و بلوچستان زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان امدارسانی داشت و ۴۵۵ تن اقلام امدادی به این استان ها ارسال شد.

وی ادامه داد: استان کرمان همچنین رتبه نخست کشور را در اسکان اضطراری و رهاسازی حادثه دیدگان حوادث کسب کرد.

نجات غریق جزو شرح وظایف هلال احمر نیست

وی اضافه کرد: تعداد ۲حادثه تلخ طی یک سال گذشته از جمله سیل گلباف ۶ تن و سیل شهرستان بافت رخ داد که پنج نفر از اعضای یک خانواده را از دست‌ دادیم که در این راستا نداشتن اطلاع از شرح وظایف جمعیت هلال احمر مشکلاتی ایجاد می کند.

فلاح افزود: امروز نجات غریق جزو شرح وظایف جمعیت هلال احمر نیست و وظیفه ما نجات آسیب دیدگان در حوادث است و باید جان انسان ها را نجات دهیم.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو در قانون وظیفه حفظ و نگهداری از سدها را برعهده دارد اما ما هم در هر حادثه ای ورود کرده ایم زیرا اعتقاد داریم که وظیفه‌ای در مقابل مردم داریم.

ورود جمعیت هلال احمر در مقابله با خشکسالی

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین در بحران های خشکسالی و همچنین در مقابل فقر فعال ‌عمل کرده که در این خصوص یکهزار و ۶۶۰ برنامه و پروژه توسط جمعیت با ارزش ۳۴ میلیارد تومان اعتبار در این استان انجام شده که به علاوه استان های دیگر ۸۱ میلیارد تومان خدمات داوطلبانه در قالب معیشتی، درمانی و سلامت اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: اجرای طرح نذر آب چهار با تفکر آب رسانی هنگام خشکسالی در مناطق جنوب شرق کشور ضرورت ورود جمعیت به این حوزه را دوچندان کرده است که زیرساخت آن در شهرستان های فهرج، ریگان و نرماشیر توسط جمعیت هلال احمر تامین می شود و در کنار آن درمان را نیز ادامه می دهیم.

کرمان رتبه نخست کشور در رشد و عملکرد داروخانه ها

وی بیان داشت: بخش دیگر نگاه جمعیت هلال احمر به حوزه سلامت مردم است و این جمعیت با احداث مراکز جامع توانبخشی در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تامین داروی مردم کمک کرد و در این خصوص روزانه ۸۳۰ نفر به مراکز توانبخشی و درمانی و داروخانه های ما مراجعه می کنند که این آمار در ماه به ۲۵ هزار نفر می رسد.

فلاح افزود: کرمان با سه داروخانه رفسنحان سیرجان وکرمان رتبه اول کشور را در رشد و عملکرد داروخانه ها دارد که این مراکز در دوران‌ کرونا به مردم خدمات می دهند.

وی اظهار داشت: همچنین کرمان رتبه اول کشور را در کلینیک دندانپزشکی و در ارایه خدمات و رتبه چهارم را در میزان خدمات داشتیم.

وی گفت: مراکز جامع توانبخشی استان در شهرستان های کرمان، بم ، ریگان و رفسنجان اکنون خدمات می دهد و عملیات اجرایی مرکز شهرستان سیرجان نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با نگاه توسعه ای فعالیت این مراکز جامع را دنبال می کنیم.

افتتاح مرکز آموزش همگانی کشور در کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: این جمعیت به عنوان متولی آموزش های همگانی محسوب می شود که این آموزش ها در هنگام حوادث هزینه ها را کاهش می دهد لذا مرکز کشوری تخصصی آموزش همگانی کشور را در کرمان افتتاح کردیم که تمام کارمندان، سربازان و نیروهای جهادی را آموزش می دهد.

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا

وی ابراز داشت: امروز اولویت دیگر جمعیت هلال احمر موضوع مقابله و پیشگیری از کرونا است که این جمعیت در کنار وزارت بهداشت خدمات ارائه می کند و اولویت نخست کشور ورود واکسن است که توسط این جمعیت انجام می شود و در دوران کرونا اجرای طرح حاج قاسم بسیار با اهمیت است که طرح های ناظران سلامت و ناظران بر صنوف به عنوان پیشگری در جمعیت در حال انجام است.

فلاح گفت: ۲۰ هزار بسته معیشتی در سال گذشته در مناطق محروم متاثر از کرونا انجام شده ورود دارو توزیع بین مردم کمک به مراکز بهداشتی انجام می دهیم راه اندازی بانک امانات به افراد بیماران کرونایی تحویل می شود.

وی تصریح کرد: حمایت از بیماران کرونایی که بخشی از هزینه های درمانی این افراد در حال پرداخت است.

روشنگری از ارکان اصلی توسعه کشور است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: روشنگری، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی از ارکان اصلی توسعه کشور است که به قلم خبرنگاران انجام می شود و این حرکت جهادی را می ستاییم.

وی ادامه داد: امروز خبرنگاری هنری است که توسط هرکسی قابل انجام نیست، یک خبر می تواند چالش، حادثه و یا موجب وفاق همدلی در کشور شود و بایستی بگوییم یکی از دشوارترین و خطرناکترین حرفه ها خبرنگاری و اطلاع رسانی است که شهادت محمود صارمی با هشت نفر از همکارانشان توسط طالبان متحجر بر این موضوع صحه می گذارد.

فلاح افزود: امروز ارتباط پیوسته با مردم و مسئولان با تعهد و صداقت از خصوصیات یک خبرنگار متخصص است که با نگاه انصاف اطلاع رسانی می شود که این روز  را تبریک گفته و یاد و خاطره شهدای خبرنگارمان در کشور افغانستان را گرامی می‌داریم.

باید از نیروی فوق العاده خبرنگار استفاده کنیم

عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: خبرنگار بایستی مطالبات مردم را پیگیری کند که کمک بزرگی به مدیران است و ما نیز در جمعیت هلال احمر از آن استقبال می کنیم که دیدگاه آحاد جامعه را نسبت به این دستگاه دریافت کنیم.

زهرا موسی پور افزود: افراد و مسئولانی که روز خبرنگار را تبریک می گویند باید کاری برای شغل، خدمات، بیمه ها و وضعیت مسئولیت اجتماعی این قشر کنند که خبرنگار هنگام تهیه خبر با خیالی راحت از آینده، حداقل کمک های اولیه را دریافت کند.

وی ادامه داد: باید از این نیروی فوق العاده استفاده کنیم اما در مقابل در کمک ها نیز نباید کم بگذاریم و خیلی کارها باید در دستگاه ها انجام شود.

وی تاکید کرد: تبریک خبرنگار فقط نوشتن یک پیام نیست و الزامات دیگری هم دارد که امیدواریم مسئولان به خوبی آن را انجام دهند.

همچنین روسای خبرگزاری های استان کرمان پس از این نشست از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر بازدید کردند که در این بازدید داود میاندهی رییس خبرگزاری ایرنا استان کرمان بر ضرورت تقویت و ادامه همکاری های جمعیت هلال احمر و خبرگزاری جمهوری اسلامی این استان تاکید کرد.

ایرنا

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه