برگزاری نشست هم اندیشی رئیس هیات های ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمان

ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی , ورزشی تاریخ انتشار: 00/05/09 بدون نظر   778 بازدید

اندازه فونت    
برگزاری نشست هم اندیشی رئیس هیات های ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمان

به گزارش کرمان سلامت؛ این نشست ها با هدف برنامه ریزی در رابطه با طرح سنجش ساختارقامتی زنان و دختران روستایی، المپیاد خانه های ورزش روستایی و المپیاد استعدادیابی دختران روستایی برگزار شد.

فرهاد نژاد فصیحی سرپرست هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمان در این نشست ها گفت: سال گذشته علیرغم شیوع بیماری کرونا در سطح استان این هیات از ورزش روستاییان غافل نبود و طی یکسال جشنواره و برنامه های قابل قبولی با استفاده از فضای مجازی اجرا شد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های اصلی در این حوزه راه اندازی خانه های ورزش روستایی بود که امروز زمان آن رسیده است مسابقاتی ویژه اعضا این خانه ها برگزار شود که خوشبختانه با رویکرد مثبت ریاست محترم فدراسیون اولین المپیاد خانه های ورزش روستایی به زودی در سراسر کشور و به تبعه آن استان کرمان راه اندازی می شود.

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور با اشاره به برگزاری مجمع انتخاباتی هیات استان کرمان تاکید کرد: ثبت نام ۱۰نفر برای هیاتی که هیچ گونه درآمدزایی و شرایط جذب اسپانسر ندارد، بیانگر موفقیت تک تک اعضا و شرایط روبه جلو این هیات دارد که با این تفسیر قدردان زحمات همه عزیزان در جای جای استان می باشم که طی این سال ها بدون هیچ گونه چشم داشتنی عاشقانه برای تحقق برنامه های ابلاغی تلاش کردند.

نژادفصیحی افزود: خوشبخانه هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان جز معدود هیات های بی حاشیه است و این امر باعث شده هرگز در خدمت به جامعه روستایی کوتاهی انجام نشود.

در ادامه عذری ریاحی نایب رئیس بانوان هیات اظهار داشت: سال ۹۹ تجربه ارزشمندی در زمینه طرح ملی سنجش ساختار قامتی و آموزش حرکتی زنان و دختران روستایی که با همت کارشناسان این طرح سنجش حدود ۱۰هزار نفر در سطح استان انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به آن تجربه امیدواریم به زودی دومین طرح با مقیاس کیفی ویژه زنان و دختران عزیز روستایی به صورت همزمان در استان اجرا شود.

ریاحی در رابطه با سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش تصریح کرد: ورزشکاران عزیز در ۲۳ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

محسن اشرف زاده دبیر هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان نیز گفت: اولین المپیاد خانه های ورزش روستایی و سومین المپیاد استعدادهای برتر فرصت مناسبی است که ورزشکاران روستایی بیش از پیش فرصت نمایش توان و استعداد ورزشی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در اولین گام هیات های شهرستانی باید مشخصات سرپرستان خانه های ورزش روستایی و بازیکنان را در سامانه اطلاعاتی فدراسیون بارگذاری کنند تا راستی آزمایی انجام شود.

اشرف زاده افزود: طبق توافقات انجام شده آموزش و پرورش در زمینه راستی آزمایی به کمک می آید و تنها دانش آموزانی مجاز به شرکت در المپیادهای مذکور می باشند که محل تحصیل آن ها مدارس روستایی باشد و در مورد اثبات محل سکونت ورزشکاران غیر محصل، تاییدیه بخشداری ها ملاک است.

در پایان حاضرین که در دو گروه شمال و غرب و همچنین جنوب و شرق استان شرکت کرده بودند پیرامون برنامه های مطرح شده نظرات خود را بیان کردند.

روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمان


مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه