کرونا هم نتوانست حریف خدمت به عزیزان روستایی شود

ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی , ورزشی تاریخ انتشار: 00/01/17 بدون نظر   963 بازدید

اندازه فونت    
کرونا هم نتوانست حریف خدمت به عزیزان روستایی شود

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمان در گفت و گو اختصاصی با کرمان سلامت گفت: سال ۹۹ علیرغم شیوع کرونا در کشور و به تبعه آن در استان، برنامه های این هیات با توجه به اهمیت سلامت روستاییان عزیز به شیوه ایی متفاوت برگزار شد ولی آنچه مهم بود، غافل نشدن از ورزش جامعه هدف با رعایت پروتکل های بهداشتی.

فرهاد نژاد فصیحی ضمن تشکر از همه همکاران خود در هیات های شهرستانی و تشکر از حمایت های فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان اظهار داشت: خوشبتخانه  هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمان، طرح ورزش در خانه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی را در اواخر سال ۹۸ و همزمان با آغاز شیوع بیماری کرونا حتی قبل از ابلاغ وزرات ورزش و جوانان عملیاتی کرد و این خود دلیلی بر توجه هیات به سلامت روستاییان است.

وی ادامه داد: با شروع نوروز ۹۹ این طرح با مشارکت بیش از انتظار روستاییان در قالب بازیهای بومی محلی و حتی برخی ورزش های کلاسیک، با مشارکت خانواده ها اجرا و بعد از آن هم چندین مرتبه در طول سال به مناسبت های مختلف تکرار شد.

نژادفصیحی افزود: در سالی که گذشت حدود ۶۰۰برنامه، حاصل تلاش همکارانم در سطح استان بود که در سطح شهرستانی و استانی برگزار شدند و سرآمد آن ها را می توان به جشنواره استانی «دا» با یاد مادر سردار شهید سلیمانی و مسابقه قلعه قوس(بازی مورد علاقه سردار) به میزبانی روستای قنات ملک در شهرستان رابر و زادگاه آن عزیز اعلام کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمان با اشاره به آن دو برنامه تصریح کرد: ۲۱بهمن ماه، زادگاه سردار شهید سلیمانی میزبان زنان و مردانی بود که بدون شک ارادت به آن شهیدوالا مقام آن ها را به زادگاهشان آورد که جا دارد از حضور پر از مهر ریاست محترم فدارسیون، رئیس سازمان بسیج ورزشکارن کشور، مدیرکل ورزش و جوانان و همه دوستداران شهید سلیمانی در آن برنامه تشکرکنم.

وی یادآور خاطرنشان کرد: امسال حدود ۶۰۰برنامه در قالب جشنواره، مسابقه، همایش، پویش در خانه، توزیع خانه های روستایی، طرح ساختارقامتی زنان و دختران روستایی و… در ۲۳شهرستان استان برگزار شد.

نژادفصیحی در ادامه گفت: میزبانی تیم ملی جوانان فوتوالی کشور نیز از مهمترین برنامه های هیات در سال ۹۹ بود، که با تلاش همکارانم به ویژه کمیته فوتوالی توانستیم از عهده اعتماد فدراسیون در این رابطه به خوبی برآییم.

وی ضمن تاکید بر امر آموزش در زمینه بازی های بومی محلی تصریح کرد: هدف ما تحقق شعار “هر دهستان یک داور، هر دهستان یک مربی” است که در این رابطه کمیته آموزش هیات با جدیت تلاش کرد تا امسال چندین دوره تئوری مربیگری درجه ۳ و یک دوره عملی بازی های بومی محلی ویژه زنان و مردان روستایی برگزار و با شروع سال جدید نیز دوره داوری بازی های بومی محلی برگزار می شود.

سرپرست دبیری فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای محلی کشور اظهار داشت: تجهیز خانه های ورزش روستایی در راستایی عدالت محوری و حق برخورداری جامعه روستایی از امکانات ورزشی از دیگر اهداف هیات می باشد که خوشبختانه تاکنون نزدیک به ۲۵۰خانه در روستاهای استان به ویژه مناطق محروم تجهیز شدند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اضافه کرد: توزیع تجهیزات ورزشی در رشته های کلاسیک با هدف کمک پرورش استعدادهای ناب روستایی در رشته های مختلف از جمله والیبال، فوتبال و فوتسال در سال های اخیر جز اقدامات هیات بوده و امیدواریم در سال آینده علاوه بر آن ها بتوانیم وسایل مورد نیاز رشته های سنتی که ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی دارند در اختیار شهرستان ها قرار دهیم.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه