هر نوع ازدحام در فضای مسقف و با هر ارتفاعی ممنوع است

کرمان تاریخ انتشار: 99/06/01 بدون نظر   1283 بازدید

اندازه فونت    
هر نوع ازدحام در فضای مسقف و با هر ارتفاعی ممنوع است

دکتر “محمدصادق بصیری” در ستاد استانی مقابله با کروناویروس گفت: کادر درمانی در کنار کادر اجرایی استان توانستند دو موج کرونا را مدیریت کردند. در موج اول این اپیدمی که از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شد، تجربیات و اطلاعات ما نسبت به عملکرد این ویروس کمتر بود اما استان‌های کمتری نیز با این بیماری درگیر بودند ولی موج دوم گسترده‌تر و شدیدتر بود و حتی جوانان را نیز درگیر کرد که امیدواریم هرچه زوتر درمانی مشخص و واکسنی برای این بیماری پیدا شود.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد این بیماری همچنان نشناخته است پس باید به این نوع سبک زندگی عادت کنیم اظهار کرد: خوشبختانه در کل کشور تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ روند نزولی پیدا کرده و در استان کرمان نیز این روند نزولی شده است و امیدواریم در ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری‌ها، این سیر نزولی همچنان ادامه پیدا کند

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: طبق پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا عزاداری‌ها صرفا باید در فضای باز برگزار شود و اینکه گفته شده در مکان‌های مسقف که ارتفاع سقف آنها بالای ۶ متر است، می توان عزاداری ها را برگزار کرد کاملا اشتباه است و هر نوع ازدحامی در فضای مسقف با هر ارتفاعی ممنوع خواهد بود ضمن آنکه تاکید می شود ادارات نیز از پروتکل‌های ایام محرم تبعیت کنند.

وی با انتقاد از کم رنگ شدن گشت‌های ویژه کووید ۱۹ در برخی از شهرستان‌ها، بیان کرد: باید یک آسیب‌شناسی در این زمینه صورت گیرد که اگر دلیل آن کاهلی دستگاهی است حتما با آن برخورد شود و تاکید می شود به هیچ عنوان با هیچ دلیلی نباید گشت های ویژه کووید ۱۹ در سطح استان تعطیل شود.

بصیری بار دیگر بر لزوم جلوگیری از تجمعات تاکید کرد و افزود: ازدحام جمعیت در هر مکان و به هر دلیلی ممنوع است حال این ازدحام به سبب برگزاری نمایشگاه تخصصی خواهد بود یا مراسم های دیگر. هیچ استثنایی وجود ندارد و در همه‌جا برگزاری تجمعات ممنوع شده است ضمن آنکه برای برگزاری هر نمایشگاه تخصصی نیز باید دانشگاه علوم پزشکی نظر دهد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان با تاکید برآنکه برگزاری جمعه بازار تا زمانی که وضعیت استان سفید نشود، ممنوع خواهد بود، اظهار کرد: مساجد فقط مجوز برگزاری نماز را دارند و مراسمات عزاداری و مذهبی فقط در فضای باز می‌تواند برپا شود.

ممنوعیت برگزاری نمایشگاه ها با ازدحام بالا در استان کرمان

“حمید شمس‌الدینی” مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در کرمان عنوان کرد: برای نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران به دلیل آنکه تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه کم است مجوز برگزاری داده شد اما برخی نمایشگاه‌های تخصصی به دلیل ماهیتی که دارند طوری است که عرضه عمومی هم خواهد داشت بنابراین برای برگزاری این نمایشگاه‌ها اطلاع‌رسانی عمومی نباید صورت گیرد و نباید این نوع نمایشگاه نیز عرضه عمومی داشته باشند.

دکتر “نوذر نخعی” مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی مخالف رونق اقتصادی نیست، عنوان کرد: ازدحام یک تهدید علیه سلامت است و نمایشگاه‌هایی که عموم در آنها شرکت می‌کنند قطعا از ازدحام بالایی برخوردار خواهند بود بنابراین ممنوعیت برگزاری نمایشگاه ها با ازدحام بالا در استان اعلام می‌شود.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کلمه تخصصی و عمومی ابهام و فرصتی ایجاد کرده است، گفت: نکته اساسی ازدحام است لذا پیشنهاد بنده این است که به جای بحث تخصصی، تصمیم در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاهی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود.

وی با اشاره به روند نزولی ابتلا به کرونا در سطح استان اظهار کرد: باتوجه به شرایط موجود باید حواسمان باشد دوباره با پیک جدید کرونا مواجه نشویم.

ثبت سفارش ۳۰ تن پارچه از کشور چین 

براساس این گزارش “مهدی حسینی‌نژاد” رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: ۵۵ واحد تولیدکننده ماسک در سامانه imed.ir ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد نیز ۱۵ واحد برای ۳۷۰ هزار مترمربع پارچه پول پرداخت کرده‌اند گفتنی است که تنها دو کارخانه تولید کننده پارچه ماسک در کشور داریم و استان در نوبت تخصیص این پارچه‌ها قرار دارد که استاندار کرمان جهت تسریع روند اعطای پارچه به استان نامه ای به وزیر صنعت داده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۵۰ هزار عدد ماسک از شرکت های تولیدی استان خریداری شده که از امروز این ماسک ها با قیمت ۱۵۰۰ تومان در سطح استان توزیع خواهد شد که از این تعداد ۲۰ هزار عدد در شهرستان های استان توزیع می‌شود.

رییس سازمان صمت استان کرمان بیان کرد: ۳۰ تن پارچه از کشور چین ثبت سفارش داده‌ایم که در خصوص تامین ارز آن مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری آن هستیم و اگر ظرف ۲۰ روز آینده بتوانیم این پارچه ها را وارد استان کنیم، نیاز پارچه همه واحدهای تولیدی استان تامین خواهد شد.

وی افزود: زیرساخت‌های تولید ماسک در استان فراهم است و تنها مشکل پارچه داریم که در حال تلاش برای رفع آن هستیم، اما تا زمان حل مشکل تامین پارچه بنا داریم ماسک تولید شده را به استان وارد کنیم.(ایسنا)

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه