دور خرید نوروزی خط بکشید

اجتماعی تاریخ انتشار: 98/12/15 بدون نظر   633 بازدید

اندازه فونت    
دور خرید نوروزی خط بکشید

کرمان سلامت؛ محمد میرزایی فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: در حال حاضر آنچه که پزشکان پیش بینی می کنند این است که در هفته آینده بیماری کرونا در حال پیشرفت بوده و در هفته های آتی به اوج خود می رسد

وی تاکید کرد: هر روز آمار ها پیشرفت کرده ایت و به نظر می رسد اوج این آمار ا در ایام عید و دو هفته تعطیلات عید نوروز خواهیم داشت و به همین دلیل توجه به رعایت نکات بهداشتی برای همه مردم ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: برخی از افراد تنها ناقل این بیماری هستند و هیچ علائمی ندارند و برخی ها نیز علائم اندکی دارند اما به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند و همین موضوع سبب انتشار بیشتر کرونا در سطح جامعه می شود.به همین دلیل بهتر است در این شرایط مردم بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.
این متخصص  بیماری های عفونی از خانواده ها خواست فعلا خریدهای نوروزی، دورهمی ها و مهمانی ها را تعطیل کنند و بیشتر در خانه بمانند تا در معرض ابتلا به این بیماری قرار نگیرند.

وی تدصیه کرد: اگر انجام خریدی برای شما ضرورت دارد بهتر است به صورت اینترنتی خرید کنید و از حضور در مراکز عمومی خودداری کنید. اما اگر ناچار به خرید رفتن هستید در ساعاتی از روز که بازار خلوت تر است این کار را انجام دهید.

وی با بیان اینکه پول نقد می‌تواند عامل مهمی در انتقال بیماری کرونا باشد، توصیه کرد: افراد به جای پول نقد حتما از کارت استفاده کنند.

این متخصص بیماری عفونی تصریح کرد: هنگام استفاده از کارت هم افراد باید دقت داشته باشند از دستکش استفاده کرده و از تماس مستقیم با دکمه های دستگاه پوز خودداری کنند.
میرزایی تاکید کرد: پس از بازگشت از خرید وسایل خریداری شده را ضد عفونی کنید و دست هایتان را با آب و صابون بشورید.(طبنا)

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه