حداقل ۲۰ درصد مردم جامعه به آنفولانزا مبتلا می شوند

سلامت تاریخ انتشار: 98/09/11 بدون نظر   1045 بازدید

اندازه فونت    
حداقل ۲۰ درصد مردم جامعه به آنفولانزا مبتلا می شوند

کرمان سلامت؛ دکتر محمدمهدی گویا در نشست خبری با موضوع بیماری آنفولانزا و اچ آی وی/ ایدز افزود: موضوع آنفولانزا چیز جدیدی نیست و با سرد شدن هوا این بیماری گسترش می یابد و حداقل ۲۰ درصد مردم جامعه به آن مبتلا می شوند.

وی گفت: ویروس انفولانزا مدام در حال تغییر است و همین تغییرات باعث می شود بدن انسان نتواند آن را شناسایی کند و کسی که سال گذشته مبتلا شده، امسال نیز ممکن است مبتلا شود.

گویا ادامه داد: مهم ترین ویژگی ویروس آنفولانزا غیرقابل پیش بینی بودن آن است که باعث می شود هر ساله واکسن جدیدی علیه آن تولید شود.

وی در خصوص آمار این بیماری در کشور گفت: در هفته گذشته در کشور ۳ هزار و ۷۲۲ نفر به دلیل بیماری تنفسی در بیمارستان بستری شده اند که در۲۶۳ نفراز آنها ابتلا به آنفولانزا به اثبات رسیده است و همچنین ۱۹ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: بیشترین آمار ابتلا به آنفولانزا مربوط به استان های آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی، اذربایجان غربی و تهران بوده است.

دکتر گویا افزود: ویروس انفولانزای امسال بیشتر در دو نوع H1N1 و H3N2 در کشور وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آن مربوط به ویروس H1N1 می باشد و کشورهای زیادی در منطقه نیم کره شمالی را درگیر کرده است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از انتقال این ویروس گفت: با شستن مداوم دستها و استفاده از دستمال یکبار مصرف هنگام عطسه و سرفه و انداختن دستمال در سطح زباله، ۵۰ درصد از انتقال این ویروس جلوگیری می شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خصوص امار مربوط به بیماری اچ آی وی/ ایدز گفت: حدود ۴۰ هزار نفر در کشور مبتلا به ویروس اچ آی وی هستند.

وی ادامه داد: امروزه مهم ترین راه انتقال ویروس اچ آی وی تماس جنسی، اعتیاد تزریقی و انتقال از مادر به کودک است.

منبع: روابط عمومی علوم پزشکی کرمان

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه