رشد ۷ درصدی طلاق در کرمان/ آستانه تحمل مردم پایین است

اجتماعی تاریخ انتشار: 99/08/05 بدون نظر   1219 بازدید

اندازه فونت    
رشد ۷ درصدی طلاق در کرمان/ آستانه تحمل مردم پایین است

کرمان سلامت؛ حمید خالقی اظهار داشت: آمار ورودی دادگستری استان در نیمه دوم سال گذشته،  270 هزار ۵۸۹ پرونده و در نیمه اول امسال، ۲۸۵ هزار ۵۸۱ بوده است که ۵۴/۵  افزایش ورودی پرونده داشته‌ایم.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در بحث پرونده‌های کیفری در نیمه نخست امسال، ۱۱۴ هزار و ۳۳۸ پرونده داشته‌ایم، افزود: سرقت شامل ۶۲/۱۹ درصد از پرونده‌ها، ضرب و جرح عمدی ۶۷/۱۴ درصد، توهین ۹۳/۱۲ درصد و صدمه غیرعمدی (تصادفات) ۵۸/۱۲ درصد از پرونده‌ها را شامل می‌شود.

وی تهدید، رانندگی بدون بیمه و گواهی نامه، نگهداری و حمل مواد مخدر، تخریب و خیانت در امانت از دیگر موارد پرونده‌ها دانست و افزود: باتوجه به این آمار به نظر می‌رسد آستانه تحمل مردم در استان کرمان پایین است و بیشتر پرونده‌های ورودی به دادگستری در اثر درگیری‌ها است.

خالقی عنوان کرد: پرونده‌های ورودی طلاق توافقی در نیمه دوم سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۵ پرونده بوده که در نیمه نخست امسال ۲ هزار ۶۰۲ پرونده بوده و سه درصد افزایش طلاق توافقی در استان داشته‌ایم.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان از رشد هشت درصدی آمار طلاق به درخواست زوجه خبر داد و بیان کرد: طلاق به درخواست زوج نیز ۲۹ درصد افزایش داشته‌ایم و در مجموع شاهد رشد هفت درصدی طلاق در استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ابلاغ الکترونیکی استان کرمان جزو استان‌های برتر کشور است و تا الان ۳ میلیون و ۲۵۲ هزارو ۵۲۸ ابلاغ به‌صورت الکترونیک صادر کرده‌ایم، تصریح کرد: ۸۳ درصد ابلاغ‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر شده است.

خالقی خاطرنشان کرد: قبلا بیشتر پرونده‌های ما به‌خاطر نرسیدن ابلاغ جلسه دادگاه تجدید می‌شد اما الان شاید فقط یک درصد از دادگاه‌ها تجدید می‌شود، ۴۱ دفتر فعال خدمات الکترونیکی قضائی داریم و ۱۴ دفتر در حال راه‌اندازی داریم.

وی اظهار کرد: گواهی عدم سوء پیشینه که روند طلانی داشت الان فقط افراد یک مرتبه به دفتر خدمات مراجعه می‌کنند و به خانه می‌روند و پیامک برای فرد می‌آید که گواهی شما صادر شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با اشاره به تعریف سه سامانه جذب اختصاصی قضات، سامانه ملاقات مردمی و سامانه حقوق شهروندی در کرمان گفت: یکی از دغدغه‌های مردم رفت و آمد به قوه قضائیه و دستگاه‌های زیر نظر قوه قضائیه بود که اکنون به‌صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

خالقی با اشاره به فعالیت ۳۹۸ شعبه دادگستری و ۱۵۰ شعبه حل اختلاف در استان گفت: جزو پنج استان اول پابند الکترونیک هستیم که روی پای زندانی نصب می‌شود و فرد زندانی با موافقت قضات ما می‌تواند در یک محدوده مشخصی رفت و آمد کند و در حال حاضر ۲۴ پابند الکترونیکی فعال در استان داریم.

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه