افزایش همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای سلامت شهروندان

سلامت تاریخ انتشار: 98/07/30 بدون نظر   1357 بازدید

اندازه فونت    
افزایش همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای سلامت شهروندان

کرمان سلامت؛ مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور ستادی و اجتماعی دراین نشست مشترک اقدامات  انجام شده از سوی شهرداری کرمان در تابستان سال جاری از جمله جشنواره ۲۰۲۰ و همچنین در اعیاد و ایام عید نوروز قابل تحسین برشمرد.

دکتر حسین صافی زاده با اشاره به فعالیت های انجام شده در مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه، گفت: بحث نشاط اجتماعی به طور تخصصی در این مرکز در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان مسائل و مشکلاتی که بر روی سلامت شهروندان اثر می گذارد از جمله مسائل حاشیه شهرها و خدماتی که دانشگاه می تواند به شهروندان ارائه دهد و یا موضوعات توریسم درمانی و گردشگری سلامت بررسی می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز از اعلام آمادگی دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه برای انجام کارهای آموزشی، پژوهشی، مشاوره  و خدمات خبر داد و گفت: این دانشگاه در زمینه آموزشی به عنوان مثال می تواند در رابطه با آگاه سازی جامعه در زمینه اعتیاد به مواد صنعتی و سنتی، بیماری های هپاتیت و اچ آی وی  برای پرسنل دستگاه های دولتی و از جمله پرسنل شهرداری  و خانواده های آنها کارگاه هایی را برگزار کند.

 دکترعباس پرداختی افزود:  دفترارتباط با صنعت دانشگاه همچنین در زمینه آگاه سازی پرسنل شهرداری به ویژه پرسنلی که در جمع آوری زباله هستند و با زباله های تیزو برنده سرو کار دارند و همچنین در بحث آلاینده های محیط زیست، پسماندها، سگ های ولگرد و بلایای طبیعی و نقاط آسیب پذیر شهر می تواند اقدامات موثری را در زمینه تعامل و همکاری با واحدهای تخصصی دانشگاه در رابطه با این امورانجام دهد.

 دکتر فارسی نژاد رئیس مرکز سلول درمانی و پزشکی بازساختی دانشگاه هم در این نشست ظرفیت های این مرکز را تشریح کرد و گفت: با تعامل شهرداری می توان این مرکز را بهتر و بیشتر به شهروندان بشناسانیم.

دکتر فرزانه ذوالعلی رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر برسلامت پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه هم از رویکردهای قابل تحسین  شهرداری در زمینه نشاط اجتماعی و برگزاری جشنواره ۲۰۲۰ قدردانی کرد.

شهردار کرمان هم در این نشست گفت: شوراهای اجتماعی در محلات مختلف بهترین ظرفیت برای ارایه خدمات توسط نهادهای مختلف به مردم هستند

مهران عالم زاده افزود: با تمام ظرفیت آماده همکاری با دستگاه های مختلف هستیم تا خدمات متنوع دستگاه های دولتی از طریق شوراهای اجتماعی و شبکه شهروندی در سطح محلات مختلف ارایه شود

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های نوبهار و تابستانی کرمان ،گفت:برای اولین بار بود که در کشور ، و در سطخ کلانشهرها این کار فرهنگی در مقیاس بزرگ انجام شد که خوشبختانه با استقبال خوب مردم نیز همراه بود

وی هدف از این اقدام را افزایش نشاط و شادابی در بین شهروندان عنوان کرد و افزود:علاوه بر آن این جشنواره که در سالهای آینده نیز ادامه خواهد یافت می تواند ساز و کار مناسبی برای معرفی کرمان باشد

شهردار کرمان با بیان اینکه متاسفانه در حوزه های شهری مطالعه علمی و کارهای پژوهشی دقیق به ندرت انجام نشده است ،افزود:اگر پیش از تصمیم گیری ها مطالعه و پژوهش لازم  صورت پذیرد ، برنامه ریزی ها دقیق تر و با شتاب بیشتری عملیاتی خواهند شد.

وی افزود : شهرداری آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در جهت ارائه خدمات به شهروندان را دارد.

a (1)

a (2)

a (3)

a (4)

a (5)

a (6)

a (7)

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

مطالب مرتبط
رفتن به ابتدای صفحه